|
|
|
|
 |
basd
progression

Registered: Jul 2002
|
|
|
Nov-07-2003 14:01
|
|
|
 |
 |
basd
progression

Registered: Jul 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ach, wat is een waarschuwing, bij mij is alles boven de 0dB rood, Moet je wel een hele gare versterker hebben willie dat kleine beetje meer +3dB ofsow max, want veel meer wordt het niet als je alleen de pieken in het rood hebt, niet aan kunnen... Misschien is die lichte distortion die je toch niet echt hoort (ja, in een studio misschien, maar op een feestje echt niet) juist wel wat het geluid "lekkerder" maakt... |
Ah bedoel je het zo, alleen de pieken in het rood, dat is inderdaad niet zo heel erg.. Of juist dat het is dat het geluid daardoor 'lekkerder' gaat klinken weet ik ook niet..
Ik had het meer over helemaal constant in het rood draaien.. Las toevallig in dat boek wat ik laatst gekocht heb een stukje hierover, was commentaar van de geluidstechnici bij Fabric in Londen (en die staan erom bekend dat ze een van de beste soundsystems ter wereld hebben), en die zeiden dat ze het echt verschrikkelijk vonden als DJs compleet in het rood draaiden, en dat dat echt niet beter ging klinken, zeker ook omdat dat systeem zo afgesteld was dat het het beste klonk op 0 dB. Als je je gains of volume verder opendraaide werd het geluid alleen maar slechter en zelfs zachter, volgens hen..
|
Nov-07-2003 14:48
|
|
|
 |
 |
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001
|
|
|
Nov-08-2003 09:11
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 17:15.
Forum Rules: