|
|
| kolkiewolkie |
Ik kan me nog vaag herinneren dat we hier wel eens neerpleurden hoe het weekend eruit had gezien welke clubs bezocht waren hoe het was enz. enz.
Met de komst van party is dat echter een beetje weggezonken maar dat weerhoudt mij er niet van het afgelopen weekend hier fijntjes toe te lichten. Dit ook omdat ik het gewoon van me af MOET schrijven en dat de family thuis het waarschijnlijk geen ene moer interesseerd of een bepaalde dj die hun toch niks zegt nou vetjes draaide of niet. Gezien de ENORME hoeveelheid parties de komende weken op het programma staan pleur ik alles maar in 1 draad. voor de overzichtelijkheid zeg maar.
Vrijdag
Vrijdag zijn we (=ik + gozer waar ik hier mee zit + bezoek) naar een tent genaamd ´danzetoria´ geweest. Twee weken eerder hadden we van Nederlanders in een café gehoord dat het daar echt VET zou zijn dus ik was erg benieuwd. Om kwart over 1 (vrij gebruikelijk hiero) maar eens naartoe gelopen want de tent ligt op loopafstand van me kamer. De danzetoria is een tot discotheek omgebouwde villa in de bergen en echt GRUWELIJK wijs ingericht met 3 etages en een buitentuin :cool: . Daarnaast was het gratis en het percentage beeldschone vrouwen erg hoog :) :D :tongue3 . Kortom alles om de nacht tot een perfecte nacht te maken. Ik begon net een beetje erin te komen... gaat verd()mme dat licht aan :whip: :whip: . Blijkt het een toko te zijn waar je standaard om 3 uur eruit gekickt wordt :mad: . Daarna maar even de discotheek aan de overkant van de straat gedaan. Veel commerciele meuk maar met vrienden erbij ist wel lachen. ook een villa trouwens :toocool: . verder alleen weinig bijzonder.
Zaterdag
Op het spaanse (en overigens dooier dan een pier) gedeelte van deze site had ik gelezen dat niemand minder dan Ferry Corsten naar Barcelona zou komen :eyespop: :eyespop: . GEWELDIG, denk je dan, eindelijk weer trance uit een fatsoenlijk geluidssysteem :) . Probleem was alleen dat het in een toko 25 km buiten de stad was. De mensen van de universiteit waren overigens helemaal verbaasd dat ik ´zo´n eind voor een feest reisde´ :stongue: terwijl het voor mij persoonlijk ongeveer naast de deur is! Ik had mn huiswerk weer goed gedaan en een treinreis van 3 kwartier en een fietstochtje in een wildvreemde stad (jaja, ik heb een fiets hier, kblijf een hollander he :D ) de toko gevonden. ik blij :) . Overigens is als je de tent gevonden nog helemaal niet zeker of je ook binnenkomt maar dat was deze keer geen probleem. na ACHTTIEN EURO :eyes: betaald te hebben voor entree+1 free drink de club maar binnengestapt. Tjongejonge wat was die mooi ingericht zeg! Kunnen ze in Nederland echt nog wat van leren. Veel decoratie, best groot (ik denk ongeveer een kwart HMH) veel van kleurverandere lampen echt supercool gedaan :toocool: . De sfeer was op dit tijdstip al goed ondanks dat het (1 uur) nog behoorlijk rustig was. Ook aan de danseressen was superveel aandacht besteed met echt onwijs wause kleding (indiase koninginnen bijvoorbeeld) en op 1 wand werden constant beelden vertoond uit allerlei tekenfilms :p grappig.
Zo langzaam aan werd het flink drukker en de sfeer werd beter en beter! Die spanjaarden weten echt wat feesten is en dansen echt f*cking goed en heftig! De muziek laat zich moeilijk beschrijven.. ik denk dat het meer een combinatie van house, techno, hardtrance en goa was :crazy: :crazy: echt supergoed te doen!! Op geen gegeven moment waren ze back2back bezig.. altijd geinig om te zien waar de verschillen in zitten: 1tje stond de hele tijd heel relaxed en met een strakke kop achter de decks, de andere stond echt te springen en te hengsten aan die knoppen :p maar klonk allemaal behoorlijk goed. geen commerciele meuk gehoord alleen maar kwaliteitsstuff (bv. enkele platen die je ook op Nexus kunt horen :) ).
Zolangzamerhand (het liep al mooi op half 3 aan) begon ik toch te twijfelen of Ferry Corsten hier nou echt zou gaan draaien want de muziek was op dat moment echt totaal anders dan zijn stijl, vooral veel harder, magoed net op dat moment komt ie de booth binnenlopen, meteen een horde fans vooraan z´n naam scanderen :) best maf eigenlijk dat mensen zover buiten nederland z´n naam kennen enzo (als je erbij stilstaat). Ferry begon vrijwel direct aan zn set en wat kan trance toch lekker zijn zeg :) :) :cool: :crazy: . Hij zette echt een ONWIJS kicken set neer, praktisch de hele tijd ergens vooraan in de menigte staan springen en spacen! HEERLIJK als je 6 weken lang alleen maar techno-achtige meuk voorbij hoort komen. Je moet me echt niet vragen welke platen voorbij gekomen zijn want ID-en ben ik rampzalig in. Ik weet alleen wel dat ie zo vriendelijk was af en toe een classic op te gooien :crazy: :eyespop: nooouuuuu dan weet je het wel dan kom ik ongeveer klaar :D :p ;) heerlijk. topset met als enige minpuntje dat ie toch weer digital punk draaide (die overigens wel iedereen kende). toch jammer (vinnik namelijk een zuigplaat). De 2 uur durende set was natuurlijk weer zo voorbij :( en de dj die daarna kwam kon ik echt NIET naar luisteren (alleeeeeeen maar vocalplaten met een beukbeat eronder.. beroerde combi kan ik je zeggen).
Sta ik op het punt hem te smeren zie ik dat je ook nog naar boven kunt. Dus ik sjouw naarboven... hoor ik cristina aquilera (denk ik) :eek: . Dus ik wil me nét omdraaien om dr een definitief einde aan te breien... zie ik ferry staan luisteren naar die meuk :toothless :p . Dus maar even met um gebabbeld, relaxed maar klein mannetje :) . Hehe ik herinner me dat ie nog even moest dansen met 1 overigens bijz. knappe danseres :p wistie toch maar even moeilijk wat ie daar mee aanmoest maar leuk om even te zien :haha: alleen had ík daar natuurlijk moeten staan ;) .
Daarna maar es op het station aangefietst en maarliefst een ING ANDERHALF UUR op de trein gewacht pffff das weer zwaar kut magoed, half 9 was Gerdinandje weer in z´n bed. Topnacht! Ferry is echt gestegen in mn favolijstje :) :eyespop:
smiddags net als de dag ervoor nog even met mn ass op de beach gelegen.. kortom life is not so bad hier in barca.
oja, de partyguide is ook om ziek van te worden de komende weekjes :)
vrijdag 11 april: john digweed of green velvet
zaterdag 12 april: johannes heil live!
zondag 13 april: guano apes :wtf: :D :p
zaterdag 19 april: tiesto in salou (is wel 110 km dus even kijken of ik dat wel ga doen)
MADNESS :crazy:
overigens kwam ik erachter dat ik vrijdag weer ken ishii (of hoe heet die gast) gemist heb :mad: gebeurt me wel vaker hier. voor diegenen die zich afvragen of ik nou vorige week luke slater of satoshi tomie gedaan heb: geen van beide, kwas een beetje ziekjes (halverwege de nacht ben ik afgehaakt :( ).
gr. Kolkie
p.s. ik heb nog redelijk op zitten letten wat FC draaide, dus kzal vanavond of morgenavond even kijken oftie nou die 2 tracks ook draaide of niet (ik moet ze nog luisteren). |
|
|
| New Wave |
Ejh kerel, leu kverslag man!
Ik was vorig jaar voor 1 dag/nacht in Barcelona en ik vond het me toch een vieze stad.
Zo te horen moet ik nog maar eens een keer terug :)
Volgens mij zit het gewoon in je, altijd als jij van een feest terug gaat naar huis dan heb jij altijd dikke vertraging :p
Veel succes daar en keep up the writing! |
|
|
| eieregooie |
Big Fun!!!
Krijg steeds meer kriebels om toch ook maar eens in Barca te gaan kijken :) |
|
|
| kolkiewolkie |
| nou ei, dan moet je ff contacten met frans (franzelare) want die zoekt nog iemand die meewil deze kant op :) . het schijnt dat er eind mei nog een festival is hiero met best veel namen. kweet er alleen nog niet het fijne van. 1 ding kan ik je wel garanderen: tis hier hopeloos relaxed. En over dat smerige.. sja amsterdam is echt nie schoner hoor. ze spuiten de hele stad ongeveer schoon snachts :) |
|
|
| Three 'O Three |
Zo te lezen is dat feesten daar helemaal niet zo slecht! Klinkt allemaal heel goed. Zeker het feest in omgebouwde villa had me errug vet geleken :D Tof ook dat je nog even met Ferry hebt gesproken en dat dan weer precies zo ver buiten Nederland :p
Grtz. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|