return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Keyboard voor producen?

DJ Bazz
ok ik wil dus een keyboard gaan kopen om mee te producen, hij moet niet te duur zijn (uiterlijk 400 euro).
kan ik daar een redelijke voor krijgen?
waar moet ik opletten qua functies?
wat zijn goede merken/types?
-=Re-GrOoVeD=-
Heb je 't over een synth of echt over een keyboard waarmee je bijvoorbeeld softsynths wil gaan besturen?
Als je het over een synth hebt zal je niet erg veel vinden voor maximaal 400 euro. (Master)Keyboards zijn er wel heel erg veel. Persoonlijk vind ik de Midiman-series de beste. Ze hebben veel knoppen waarmee je functies van softsynths kan besturen. Bovendien zijn ze goed betaalbaar. Kijk anders maar even op de site! :)
mantisnl
die m-audio midi keyboards zien er idd puik uit! ik ben er ook over aant denken om een synth of midi keyboard te gaan kopen, en tis vooral handig dat ze ook via usb werken! anyways, eerst mn eigen pc, en dan komt dat:)
Pjotr G
400 euro kom je n heel eind hoor....zeker als je puur n controller wilt. Wat je in elk geval wilt hebben is een aanslaggevoelig toetsenbord (velocity sensitive dus), als t ff kan met aftertouch (is iets anders als velocity), een pitch bend wiel, en een modulatie wiel. Midi CC draaiknoppen (liefst vrij toewijsbaar) zijn mooi meegenomen.

Voor 400 euro kun je met wat geluk wel een Yamaha AN1x op de kop tikken 2e hands. Heb je een mooi masterkeyboard, met 8 midi uitsturende draaiknoppen, en een mooie synth erbij ook nog!
DJ Bazz
thnx voor de info
een controller wordt het dus, als ik iets op het oog heb zal ik het hier wel ff posten, ik zit helemaal niet in die wereld. ik heb geen idee wat goed is, of wat een schappelijke prijs is.
heeft iemand nog idee waar zaken zitten in het noorden waar ik dit dus kan kopen???

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland