|
Engeland , the UK !?!?
|
|
|
| SnuggLe |
Hoe zit het met al die clubs in Engeland?
Godskitchen, Gatecrasher etcetera? Ik lees namelijk allemaal dingen over organisatie hier, clubje daar, feest daar, iets in het NEC hier, maar het overzicht ben ik ff helemaal kwijt (zie bv die thread over festivals in de zomer). Kan iemand mij eens wat informatie geven over:
Labels, clubs, feesten, organisaties in Groot-Brittanie.
Wie ze zijn, waar ze zitten, welke feesten ze geven en dat soort dingen. Want volgensmij loopt dat nog wel eens door elkaar.
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| Miss Proximus |
Nou, wat ik weet:
Je hebt GATECRASHER, een bedrijfje dat 1 x per maand in een club in Sheffield (The Republic) een feest geeft, en 1 x per maand in een club in London (Heaven). Daarnaast hebben zij de afgelopen 2 jaar 2 x per jaar een grootschalig feest in the National Exhibition Centre in Birmingham gegeven, en geven ze 1 x per jaar een feest in midden UK, genaamd Gatecrasher Summer Sound System.
Dan is er nog GODSKITCHEN, een bedrijfje gesitueerd in Birmingham, die in verschillende nationale clubs in de UK feestjes organiseert. (denk aan Code in Birmingham) Zij doen dit jaar voor het eerst hun ding in de NEC, en hebben tevens jaarlijks een festival genaamd Godskitchen Global Gathering.
Je hebt ook nog wat kleinere organisaties zoals Sundissential en Judgement Sunday (voornamelijk afterclubs geloof ik)
Dan is er nog CREAM, in Liverpool (toch Boumaatjes?). Waar ik verder weinig van weet, behalve dat zij ook 1 x per jaar een festival organiseren, genaamd Creamfields.
Pragmatist als ik ben, heb ik geen info over labels :D |
|
|
| SnuggLe |
Ah, dat verduidelijkt al wel wat. Ik dacht dat Godskitchen en Gatecrasher zelf ook een club waren, dat dat de naam van de club was. Ik ken hun cd's etc wel ja.
Judgement Sundays is toch van Judge Jules?
Natuurlijk zijn er ook de Essential Mixes, iedere zaterdag op BBC Radio 1. Das wel vet :) Op de Nederlandse Radio 1 moet ik nog een keer wat house zien :S
* /me is gewoon geinteresseert in de Engelse scene. Altijd goed om je horizon te verbreden met wat kennis over house-muziek.
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| magrec |
Dan heb je in london nog clubs als "the end" (home of mr. C, layo & bushwacka en steve lawler heeft daar regelmatig zijn harlem nights)
Fabric een club met een subliem soundsystem (boxen o.a. in de vloer :p) en in heaven is 1x in de maand ook een bedrock party (feestje van digweed) |
|
|
| Bouma-Bros |
Gatecrasher en Godskitchen ZIJN ook clubs. Maar ze zijn gevestigd in respectievelijk The Republic (Sheffield) en CODE (Birmingham). Gatecrasher is sinds een tijdje maandelijks gegaan in Sheffield en doet nu ook maandelijks een feest in Heaven in Londen (laatste vrijdag van de maand), de thuisbasis van Bedrock (donderdag).
Cream is een club die gevestigd is in Nation in Liverpool. Maar zij zijn in pricipe gestopt daar en organiseren nu wereldwijd feesten (soms ook nog in Nation). En ze blijven jaarlijks het festival Creamfields doen op het oude vliegveld van Liverpool.
Je had ook nog HOME in Londen, maar die is dicht nu. Home heeft nog wel andere clubs en evenementen in de rest van de wereld, en organiseert nog jaarlijks het festival Homelands in Winchester.
Dat zijn de grote jongens. :D Verder heb je nog heel veel andere clubs die de moeite waard zijn, zoals dus Bedrock in Londen, de Pacha in Londen, Passion in Coalville, Fabric in Londen, enz enz. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|
|