return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Party report: Fokused Scandinavian

mindshooter
Nu har man då äntligen vaknat upp igen. Är som vanligt svårt att sätta i ord allt det som man upplevde där ute på golvet. Alla som var där och som varit på liknande vet vad jag talar om. Lika svårt är det att veta var man ska börja :p

Vi (Jag Brorsan och hans flicka Frida) kom ditt runt nio för att uppträda utanför kön. Först fick vi irra runt lite efter Jake och fixa "press kort" för o slippa jiddra med muskelbergen. Sen träffa jag Gurra från TC och vi gled ner till den "loge" som fanns för personalen och typ sköna människor :p
När vi kom ner där hade man ställt upp en jävla bufé med varmt käk och bröd, kyckling och köttfärs och sallad, you name it. Stor fruktskål också. Kylen va helt fullproppad med dricka. Ingen alkohol dock :p Jävligt sjysst iaf.
Vi bytte om och kopplade på alla 18 lystavar som vi hade fått av TC :D
Jake fick även två röda ljusstavar i födelsedagspresent :disbelief

Vi va ute och körde en eldshow, det gick helt ok men vi kunde tyvärr inte köra av den koreografi som vi övat på i 4 veckor p.ga brist på musik, det kanske var lika bra. Vi var så nervösa att vi förmodligen skulle gjort fel. Nån jävel kastade enkronor på mig när jag uppträde :haha:

ett tag innan tio tyckte jag att det var dags i samla ihop alla TAs och få nått gjort så jag ringde runt till dom vars nummer jag hade (6 st av 24 :rolleyes: ) och försökte få dessa att komma till det otroligt sköna lilla kuddberg som fanss bak på main floor.
Det var väl inte precis någon anstormning av Tranceaddicts där men några fick jag iaf träffa. Hade även fått en bunt med drinkkort att ge till alla sköan medlemmar :D hoppas ni njöt av era Shark ;)

Jag gled ner igen till Logen för att snacka med Gurra från TC och bad honom att komma upp med digitalkameran för att ta ett gruppkort på oss. Han sa att han skulle komma upp när han var klar med frågorna till Gielen intrevjun han skulle göra senare ;)
Väl uppe kom ingen gurra, men det gjorde nog inte så värsta mycket eftersom alla TA:s redan hade dunstat lol.
Så vare med den gathering. :rolleyes:

Jag var väl runt ett ganska bra tag och försökte hitta medlemmar för att meddela alla om att vi åtminstonde kan försöka hålla oss på samma del av dansgolvet. Det var alla med på men inte kan jag påstå att jag såg många där. i vilket fall som helst är jag oerhört glad att jag fick träffa, skaka hand och dela ut drinkar till vädligt många sköna människor igår :) Ni e underbara hela bunten. Ingen idé att jag ska försöka skriva en lista på dom jag träffat för då vet vi alla att jag glömmer någon. En jag vet att jag _inte_ träffade (om jag inte var helt körd i skallen) dock var reveal :conf: where were you?

Hur som haver så va vi ute och eldade ännu mer, precis när vi packade ihop så hörde jag hur Orkidea droppade låten som jag hade gått och drömt om att han borde droppa...Aalto - Rush (Super 8 orkidea mix) och jag fick springa in för att fånga slutet på den. Är besviken att jag inte var där då. Lätt bästa låten under kvällen.

Klockan halv 1 gick tiesto på iaf. Fan va mäktigt. Stämningen på golvet va helt obeskrivlig... alla blev vi som små fjortisar på en westlife konsert. Jag hade en halvtimmes dansade innan jag skulle uppträda. Klockan tio i ett vare dags att börja förbereda sig och vi letade upp lite snubbar som skulle "rensa" dom podier som vi skulle stå och Poi:a på. Jag var även borta och snackade med ljustekniker och killen som hade hand om tv-skärmarna (dessa var för övrigt helt underbart coola och visade ascoola klipp från gamla teckande serier och andra skeva sekvenser i takt till musiken). Jag bad dom iaf att släcka ner allt under uppträdandet för maximal effekt.
Jag hae turen att få 3 snubbar som stod och vaktade runt mitt podie så att folk inte kom för nära och kunde därmed ha total frihet däruppe. En frihet som jag fan behövde när Tiesto droppade southern sun mitt under uppträdandet ;) helt sjukt skönt var det. Jag trasslade ihop skiten 2 ggr men jag kände det ändå inte som ett misslyckande då jag körde 20 minuter non stop. Sånt som händer. Många fotografer va framm och mycket avv uppträdandet gick till att ge dom lite sjyssta bilder...hoppas på att hitta dom sen :)
Vad som hände på golvet när folk förstod att det var southern sun som lirades är väl en av dom saker som inte går att beskriva med or. Jag kunde juh se herla publikhavet och det var helt ing otroligt.
Längre bort på andra podier stog brorsan och frida och uppträde, vi va liksom utposterade i en trekant och det hela fick mycket bra respons...skitkul :)

Tiesto lirade ett helt ok set (själv är ajg dock en av dom som gillade när han lirade lite mer melodiskt) och jag måste erkänna att jag var tvungen att glida upp bakom honom på scenen och dansa lite ( bara för sakens skull :p).

Då och då stötte jag på fler och fler TAs men det vart juh tyvärr ingen riktigt gathering...synd tycker jag.

Gielen gick på spelarna klockan halv tre.... han lirade jävligt skönt och hade grym publikkontakt... under breaket av Ligaya drag han upp en tändare och svepte med, haha riktigt grymt...alla på golvetr med tändare gjorde likadant :) Gielen lirar väl inte helle mina favvo låtar men vad begär man? Jag rockade loss totalt på golvet och hade en underbar upplevelse. Sipo, jag och dbL vare som rockade i slutet ;)
Ett antal energidrycker blev det för min del och jag kan nog tro att jag behövde dom alla....fan va najs denna fester var.

Listan kan göras lång på folk man vill tacka för denna underbara upplevelse men Jake måste nog ändå toppa den! Så jävla bra jobbat att få ihop detta feta event trots motgångar och att du tog tid till dig att hjälpa oss hur stressad du än var...helt underbar :) Hoppas du fick en bra födelsedag mannen :)

Idag blire till o chilla hela dagen fan, har tagit ledigt från donken :p Hoppa ni alla hade det lika fett som jag och att jag får lite bra party reports från er alla fan!!

Peace and love :) / Kenny
zamson
nice report man, hade glömt bort southern sun...srod ju fan o sjöng some n galning kom jag på :) tack för drinkbiljetten den smakade :) Det var jävligt kul o träffas. Ska lyssna vidare på Theme from norrefjell nu och spendera dagen med Soul Calibur 2 :)
Mirv0
trevlig report :p

Helt klart en grym fest , helt såld
mindshooter
quote:
Originally posted by zamson
nice report man, hade glömt bort southern sun...srod ju fan o sjöng some n galning kom jag på :) tack för drinkbiljetten den smakade :) Det var jävligt kul o träffas. Ska lyssna vidare på Theme from norrefjell nu och spendera dagen med Soul Calibur 2 :)

shark drinkarna var faktikst riktigt jävla goda! Skit trevligt att träffas mannen :)
Aendy
Att tillägga. Mind ser stenhård ut när han poiar.

Jag gick efter halva Gielen då ångesten över att jag skulle upp tidigt blev för stor, så jag tror jag missade några godbitar. Men å andra sidan hade benen stummnat till, jag hade fått utlopp för flera månaders uppdämt danssug samt att vi imorse tog oss till final i Sanktan. Så på det hela taget var det en alldeles lysande natt/morgon.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden