|
rank1 - airwave (white sun remix)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
LADDA NER
vet inte varför.. bara kände för det... gjorde den nu på kvällen ganska snabbt....
behöver la kanske mer jobb.. vet inte..
lite mer och roligare percussions kanske.. nått annat?
aja... säg va du tycker.....
och just det ja.. vet att man inte hör så tydligt vad som sägs, men det va inte riktigt meningen.. man borde iallafall höra airwave..
låter visserligen mer bara som jag säger air för att delayen drar över wave typ.. aja.. skit i det...
kommentera eller nått... njut av den trevliga melodin för den e ju bara himmla bra...... önskar att det va jag som gjorde originalet... hmmm.. fast vem gör inte det :D |
|
|
| Endre |
kåter najs mannen, hinner ge nån större kommentar just nu, men det är najs.
|
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Endre
kåter najs mannen, hinner ge nån större kommentar just nu, men det är najs.
| ´
tack så mycket... du f¨år gärna ge en större kommentar senare :)
någon mer???
e ändå 5st som har laddat ner den... kan dock ha varit nån polare från icq också |
|
|
| Treo |
jovars, mycket vacker :) mixning/eq kanske behöver lite mer jobb, lät som man kanske kunde höja mellanregistret lite i mina öron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men överlag, trevlig låt :)
-Treo- |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Treo
jovars, mycket vacker :) mixning/eq kanske behöver lite mer jobb, lät som man kanske kunde höja mellanregistret lite i mina öron. mer/roligare percussions som du skrev, kanske inte skulle skada. men överlag, trevlig låt :)
-Treo- |
tack tack.... mjo... det lär behövs lite mer jobb på eq'n och så.
har inget progg att mastra och så i förutom fruity och det tycker jag inte direkt e någon höjdare så jag bryr mig inte om det så mycket.
väntar istället på att jag får tag på nått annat progg
tack igen.. nån annan? 35 kollningar(kan man säga så???? :)) har det ju varit... 2 som har skrivit |
|
|
| dj_hysterix |
| grymt bra ! Du borde vara mycket nöjd, gillar pianot :) |
|
|
| OscarP |
Lyssnar nu och den låter ju faktiskt bra! :)
Säg gärna till om du gör någar modifieringar... |
|
|
| [nils] |
hehe, airwave har blivit lite poppis igen :cool: den är juh skitbra! :p
ok, nu ska vi se va vi kan klämma fram då:
rösterna i början är mkt vackra. får en mycket välskapad ambiance känsla. Ekar alldeles perfekt. det dät med att ampen vågar upp o ner på stråkarna är också en stämningskapare.
mer percussion och kanske en loop? lite mer hi-hats är iaf välkommet.
baskaggen är väldigt mjuk, kanske lite för mjuk? jag tycker att lite mer diskant på den inte vore helt åt skogen. fast då kanske basen också skulle höjas i freq. på filtret lite med... aja :thepirate
synthen som kommer på 1:20 är mkt bra den med. mer flow och värme i låten. (ja, ja vet att den är midi-avläst, fast ljudet på den är banne mig bättre än rank 1's! :))
synthen som hoppar på 3:05 tycker jag däremot är nästintill... äcklig :eyes: den får en sån... ejay feeling :rolleyes: ändra om till lite mer hårdnackad synth så kanske de bli bättre?
förövrigt så är det en väldigt, vädligt, vädligt bra remix! :D väldigt mycket av "flow" i den. mastering och EQ kanske kan förbättras, precis som Treo sa innan.
annars så borde du vara stolt! och för att bara vara gjord på en kväll så! ujuj, 1337 zKi11z :p
[edit] AH! inspirations mix! fått den fast i skallen... snälla, kan inte du skicka midi'n och rösterna? snäääällllaa! :) [/edit] |
|
|
| zamson |
| vad kör du för utrustning DBL? återkommer me kommentarer när jag lyssnat på låten lite me rnoga :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Ska ta å lyssna igenom låten ordentligt när jag kommer hem... högtalarna på lappen gör ingen musik rättvisa :) |
|
|
| Glorie |
dutti pojke.... ja får klappa på huvudet.. :) blir alltid lika impad av folk som kan göra mixar å låtar å div. den låter fin du... gillade inte pianot riktigt i början precis.. men annars har ja inge att klaga på! :D meeen...vem vare som snacka i början me? d var sjukt coolt... ere duuu? :)
white sun var ett bra rmx-namn oxå ska ja tillägga...plus att whitesunremixen överlag låter lite "Mildare" än originalet som ligger mig mycket nära om hjärtat :D 2003-remixen e oxå galet bra! |
|
|
| dbl |
tack Hysterix :) e riktigt nöjd :)
Oscar: Skall säga till om det blir några modifieringar
Nils: tack så mycket.. det e min egna röst :)
mjo, mer percussions skall komma till.. skall bara få till några bra.
bassen för mjuk... hmm.. skall se vad jag kan göra åt den saken
melodin 1.20 e faktiskt inte en midi fil.. tog och slängde ihop den själv lite snabbt... blevl a kanske ganska likt den i airwave.. måste ta och lyssna på originalet igen :D
det e alltså bara stringen som e från en midi fil :)
så du gillar inte 3.05 synthen.. får la ta och fixa lite till med den då... hmm :( ;)
jo, mastering och EQ behövs.. har inte gjort något åt det över huvudtaget ännu.. så tråkigt :D
skicka melodin och rösterna.. hmm.. ja, midi kan du ju alltid få.. nemas problemas.. rösterna.. e ju faktiskt själv inspelat och utan filterna.. herregud... kan ju bli farligt material det dära.. utpressning och sånt på mig ;)
zamson: kör med fruityloops och några softsynthar.... andra samples såklart eftersom fruity ljuden suger totalt.
steve: gör du så.. eller spela den i bilen så får hela sthlm höra den :D ;)
Glorie: tack tack guman :) som jag sa innan så klart det e jag.. kan ju inte använda andra röster än min egna :)
mjo, gillade faktiskt också namnet.. vet inte var jag fick det ifrån.. bara poppade ut från ingenstans.. brukar suga på namn annars...
men tack för kommentarerna igen :) |
|
|
|
|