|
|
| WoberT |
Va tycker ni om att det blir krig?..
hoppas verkligen det blir ett kort o effektivt krig så civilbefolkningen slipper lida alltför mycket. men jag tycker ändå det är bra att dom försöker få bort saddam.. alla diktatorer ska bort, dom får ju knappt tycka o tänka va dom vill där nere. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Det är tragiskt att man inte kan lösa det hela på en annan väg.... klart Saddam ska bort för han e CP men med alla hjärnor som lyckats skapa dom mest otroliga maskiner och vapen så ska väl samma hjärnor kunna komma på en bättre lösning än att försöka starta 3e världskriget... det är ju så primitivt. |
|
|
| WoberT |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Det är tragiskt att man inte kan lösa det hela på en annan väg.... klart Saddam ska bort för han e CP men med alla hjärnor som lyckats skapa dom mest otroliga maskiner och vapen så ska väl samma hjärnor kunna komma på en bättre lösning än att försöka starta 3e världskriget... det är ju så primitivt. |
jo det är sant men det verkar som att det inte går att diskutera med saddam.. enda sättet att få bort honom är med vapenmakt tyvärr.. självklart skulle det ha varit bättre o undvika ett krig men det är nog inte möjligt i det här fallet.. inte när en diktator sitter vid makten |
|
|
| mindshooter |
Är ganska trött själv på diskussionen faktiskt... just nu hoppas jag bara att det blir kortvarigt och att allt kan fortsätta som innan.
Men USA har inte där och göra, Saddam är hela världens problem och vi ska lösa det därefter, USA går in för att dom vill ha olja oxå.
Just nu känner jag bara såhär dock  |
|
|
| RebeL9 |
det här börjar mer och mer bli ett smutsigt krig.
fatta hur förbannad jag blev när jag såg nyheterna igår.
USA och Storbrittanien skulle lägga fram en ny resolution (omröstning) om kriget. Fast de drog tillbaka den i sista sekund för de visste att den skulle röstas ner av både Frankrike, Ryssland och Kina. Istället för att gå på demokratins väg så väljer USA och Storbrittanien att använda sig av en gammal resolution från i höstas.
Men ingenstans i den gamla resolutionen nämns att Saddam på väpnat sätt ska avsättas eller liknande.
Så det Bush nu gör (notera att Bush för länge sedan hade velat starta kriget men att han gick med på att hålla sig mest pga av att lugna ner Blair's hemmaopinion) är att använda sig av lögner för att hitta argument för att störta Saddam.
Saddam å sin sida är nog en av de värsta ledarna i världen just nu.
Genom att ha startat krig mot i princip alla sina arabiska grannar har han gjort att den muslimska världen står splittrad i Irakfrågan.
Hade arabvärlden stått enat nu mot ett krig hade USA aldrig vågat starta ett krig. För var någonstans skulle de placera sina styrkor?
Jag hoppas bara att det räcker med en enda bomb som faller rakt över Saddam och hans närmaste kumpaner. Sen gärna en bomb rakt över Bush och Powell. Världens största krigshetsare. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|