|
Vilken låt fick er att "välja" trance?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Om ni nu kommer ihåg... för mig var det Tiesto - Sparkles, när jag hörde ett exempel av den på en hemsida (tror det var black holes sida), så blev jag sjukt tvingad att köpa Magikskivan som den var på... sen rullade det på ;) |
|
|
| Vizay |
| Gick i sexan...va hos en granne...fick höra Hardcore vibes med Dune...sen va jag såld...eller iofs...ett tag så lyssnade jag på mycke annat också men sen i 8:an typ så introducerade en polare mig till uplifting...då vart jag 100% såld...slutat lyssna på annat sen dess typ... :) |
|
|
| Dioxys |
satt och bläddrade bland min handledares mp30r på en prao :)
hittade "dj tiesto live @ trance energy 2000"
låten mario lopez - sound of nature (plug n' play remix) sätter igång och jag går i extas :D då visste jag att jag var "hooked" :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Köpte min första RaveMission skiva när jag va 12-13 år...
Lyssnade mycket på Marusha också kommer jag ihåg...
Själva "nytänningen" var för kanske 4år sedan när jag fick ett Tunnel Trance FOrce album av min kusin...
Men den låten som fastnat i skallen vet jag inte ens vad den heter. Tror den finns med på RaveMission Vol.3 om jag inte mins fel. |
|
|
| Treo |
Lite samma grej för mig som för swe_trance, jag fick en "nytändning" efter att i sedan ~92/93 ungefär ha lyssnat på diverse elektronisk musik. Fick tillgång till en hygglig internetuppkoppling för ett par år sen och råkade ladda ner tiestos "Summerbreeze" skiva. Var nog hans remix av Silence som fångade mig, får fortfarande rysningar när jag hör den.. :)
-Treo- |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Dioxys
satt och bläddrade bland min handledares mp30r på en prao :)
hittade "dj tiesto live @ trance energy 2000"
låten mario lopez - sound of nature (plug n' play remix) sätter igång och jag går i extas :D då visste jag att jag var "hooked" :) |
omg välkommen i klubben... :) var en polare som tankade just det settet utan att vi hade den blekaste om vem tiesto var...sökte på "trance" på napster minns jag..ofan va vi körde den på repeat sen..minns att Spoiled&Zigo´s låt va med där i starten och den fastna vi för :) innan dess hade jag köpt Robert miles CD Dreamland oxå så jag var väl lite addicted redan då ;) |
|
|
| RebeL9 |
har själv alltid haft en förkärlek för elektronisk musik. alltid gillat Vangelis, Jarre etc.
Fast just för trance fastnade jag direkt runt 1993 då jag hörde Dance 2 Trance - Power of American Natives. Den låten samt Age of Love - Age of Love (Jam & Spoon remix) var nog de låtar som på allvar fick mig att för all framtid fastna för trancemusiken.
Sedan fastnade jag även mycket för gammal tysk hardtrance ala Legend B, Gary D, Jens mfl. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Dance 2 Trance - Power of American Natives |
:eyes: riktigt grym gammal goding, vem kan glömma den |
|
|
| Connector |
Uhh... Kommer faktiskt inte ihåg vilken låt det var. Iallafall så lyssnade jag på NRJ Extravadance för några år sedan och de lirade trance. Sebbe sa att de mixade den senaste clubmusiken och då visste jag vad det var jag ville lyssna på.
Sen köpte jag några CD-skivor, bla Clubber's Guide to 99 och Club Anthems 99 och började digga :)
Nalin & Kane-Beachball
Boccaccio Life-The secret wish
ROOS-Instant moments
var låtar som jag ravade till innan :) |
|
|
| dbl |
fick nån absolut dance skiva för massa årsen vilken scotter - friends va med på som jag fastnade för totalt, och sen så lyssnade jag en hel del på scotter och så... men va la inte direkt fast för det.
sen så fick jag Robert Miles - 23am av min farbror typ 97 när den släpptes och den lyssnade man ju en hel del på... sen va det bara typ scooter och liknande sugande band ända tills jag flyttade till pappa när jag började på gymnasiet och fick tillgång till internet... då blev det till att man laddade ner massa trevlig musik :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Dance 2 Trance - Power of American Natives var min första cd-singel tror jag.. ;) Vann den på "CD-hjulet" på Liseberg. Det var en maxi så en jefvla massa mixar va med på den skivan.
Helt klart en klassiker!:p |
|
|
| Aendy |
| Das Boot med nån grupp typ U96 eller något liknande. Det var den låten som fick in mig på elektronisk musik till att börja med. |
|
|
|
|