|
|
| ColinZeal |
10MBit rockar ja.
:)
Eeeemmm.. tittar på videon och aspect ration verkar vara helt skum. Det verkar vara anamorfiskt samtidigt som bilden (2/3 av bredden på skärmen) är förskjuten åt vänster...
?
Tittar med PowerDVD. Dom andra filmerna har varit och är fortfarande ok. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ColinZeal
10MBit rockar ja.
:)
Eeeemmm.. tittar på videon och aspect ration verkar vara helt skum. Det verkar vara anamorfiskt samtidigt som bilden (2/3 av bredden på skärmen) är förskjuten åt vänster...
?
Tittar med PowerDVD. Dom andra filmerna har varit och är fortfarande ok. | mmm de e lite skumt... men jag tycker det ser bra ut ändå i Power DVD... det är ändå dom inställningar som det ska va för svcd
480 x 576.... |
|
|
| Glorie |
Steve, du e sååååå grrrrrrrrrrrrryyyym :) e det ok att dela dem på hubben förresten? kan ja öka upp mina delade gb tänkte ja :D hoho??
nu kom ja me in på ftp'n. till slut. tackar å bockar. ska bli spännande och se tracid :) |
|
|
| ColinZeal |
| quote: | | men jag tycker det ser bra ut ändå i Power DVD... det är ändå dom inställningar som det ska va för svcd |
när man tittar på aspect ration så verkar det helt ok om det är anamorfiskt.
Men du verkar ha låst den vertikala upplösningen på nåt sätt så det blir bars på sidorna...
Är inte så insatt i att encoda men men.. du kanske ska göra det utan nån berusning i kroppen?!?!
;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ColinZeal
när man tittar på aspect ration så verkar det helt ok om det är anamorfiskt.
Men du verkar ha låst den vertikala upplösningen på nåt sätt så det blir bars på sidorna...
Är inte så insatt i att encoda men men.. du kanske ska göra det utan nån berusning i kroppen?!?!
;) | Nej jag är inte 100% på det men för mig ser det bra ut så jag reagerade inte .... gör en ny rip... har ändrat på en grej så om drygt en timme finns den att ladda ner igen... låter dock den gamla ligga kvar...
Tack Glorie... ja du får dela med dig hur mycke du vill :D mib ska tillochmed släppa vidsen via en release grupp han har å göra med... bara kul... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|