return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Database systeem voor je platen, wat kan/moet er nog beter

raoel
Sinds enige tijd ben ik DJ en omdat ik me ook bezig hou met wat webdesign en PHP-en wilde ik graag een databse systeem maken waarmee je makkelijk je platen kunt bijhouden.

Het is een beetje vergelijkbaar met wat sjikeen heeft, alleen dan beter :D

Het systeem is nog vollop in ontwikkeling en daarbij heb ik ff jullie hulp nodig.
Jullie moeten even op- en/of aanmerkingen geven op dit systeem.

De lay-out wordt sowieso nog beter, daar dus even niets over.

Maar moeten er nog velden bij of zijn sommige juist overbodig?
Ik heb dus nu:
Artiest
Titel
Remixen A en B kant
Stijl
Label
Labelcode (of hoe noem je dat?)
Release datum
Datum van aanschaf van de plaat
Opmerkingen/omschrijving

Als je op de artiest klikt krijg je een lijst met al zijn platen te zien:
zo ook als je op de stijl of het label klikt.

Als je op het label klikt krijg je nu alleen nog een lijst met platen van dat label te zien. boven de tabel krijg je straks nog een omschrijving van het label te zien (info en eventuele sublabels of is het een sublabel, dus info ;) )

---> klik hier voor de lijst <---

Natuurlijk wordt dit straks freeware, het enige wat je nodig hebt is een server die php en MySQL ondersteunt.
raoel
Nog een extra iets, was dat vergeten te melden.

Je kunt het dus zelf online bijwerken.

Hoe dat werkt, laat ik nu nog niet zien omdat ik nog aan het login script bezig ben.
Het voordeel daarvan is dat je niet via een FTP programma of phpmyadmin iets moet toevoegen, maar je gaat gewoon even naar je pagina.nl/updaten-van-je-lijst (oid), logt in, en je vult alle gegevens in.
dj_spare
wat nou als er meerde tracks op de vinyl staan... of je hebt een dubbelaar?...
eieregooie
Idd... je kan beter alle remixen in 1 kolom douwen... dan zie je vanzelf wel of het een A1, B2 of C1 is... toch? Bovendien kan je als je dat ervoor zet ze gemakkelijk automatisch in de goeie volgorde laten zetten ;)

Ook, zou ik de mogelijkheid open houden om meerdere stijlen aan 1 plaat toe te kennen (verschillende mixen kunnen verschillende stijlen zijn nl.), en ik vind zelf die functie van op zown stijl klikken beetje nutteloos. Wanneer je dus mijn platencollectie daarin hebt staan (dik 500+, zo niet meer...) en je zou op stijl trance klikken zou je dus een lijst van minimaal 300 platen krijgen en dat schiet nie echt op natuurlijk... Labelinfo is leuk, en klikken op artiest ook wel handig... Verders zou ik er een uitgebreide zoekfunctie bij stoppen :)

Ik ga zelf ook zoiets bouwen (als ik een sqlserver kan vinden die mij zoveel ruimte wil geven :p ), maar het is er dus nog niet van gekomen (ff geen zin hehe...)... en zo moeilijk is het ook helemaal niet... Het meeste werk is om die hele collectie erin te stouwen :S Maar daar moet wel wat op te vinden zijn...

Owja, let op je add- en stripslashes() ;)
raoel
Alles (re)mixen in één kolom zetten is misschien wel beter.
die optie heb ik bijna af, maar het nadeel is dat je dan een hele lange tabel krijgt.
Nu wordt ie heel breed, tja, moet nog een keer kijken wat ik zelf het fijnst vind.
Ander voordeel van één kolom is dat je dan de eventuele C D van een dubbelaar eronder kunt plaatsen.
Tevens een optie om aan te geven dat 'die plaat' uit 2 platen bestaat.
dan kun je dus precies zien hoeveel platen je hebt.

Per remix aangeven wat voor stijl het is, is ook mogelijk, misschien wel interresant, zal vnv wel eens ff kijken voor die optie.

De optie om de stijl aan te klikken wil ik wel behouden omdat dat toch wel een leuk extra iets is.

en natuurlijk komt er een search functie waarmee je ook op artiestennaam in de remixen kolommen kunt zoeken.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland