return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Installatie probleem

Teknikol
om te beginnen sorry dat ik dit hier moet posten maar mijn engels is nogal slecht dus wou het niet in FAQ forum posten en weet ook niet of dat daar wel thuishoort. Tis misschien een heel vaag verhaal maar vraag maar als er onduidelijkheid is.

ok. hier gaan we:

Ik heb vorige maand ofzo de warez versie van Reason2.0 gedownt (cue/bin files)
Ik branden (3cd's) en zonder problemen geinstalleerd en gedraaid.

nou heb ik mn pc opnieuw geinstalleerd. ik moest dus reason2 er opnieuw op trappen. Maar als ik nu de installatie disc er in doe start om te beginne autorun niet. dat vond ik al vreemd. dus ik openen, en de setup.exe draaien. geen reactie. tja het enige wat je ziet is een zandlopertje heel ff nadenken en daarna verdwijnt deze zonder enig resultaat te hebben behaald.

En zo heb ik nog op verscheidene manieren geprobeerd het alsnog geinstalleerd te krijgen. bij add software in control panel, de cd romspeler van mn ma gebruiken om over het netwerk (100mbit) naar mijn pc te installeren, verschillende compatibility modes gebruikt (leuke functie bij winxp) naja dat was het wel zon btje d8 ik.

Als de de cd er bij een andere computer er in doe, start de autorun gewoon en kun je installeren. Alleen bij mij niet en dat terwijl ik mn pc net opnieuw heb geformatteerd en geinstalleerd. dus de cd is niet verrot ofzo. Het heeft gedraaid op XP hier, maar nu wil het niet meer. Mn cdrom/dvd speler is ook niet stuk want andere cd's werken wel. ook mn brander geeft niet thuis. Ik heb de cue file zelf ook nog eens een keer opnieuw op een andere cd gebrand, maar ook dat bood geen uitkomst.

dus de cd lijkt niet kapot te zijn, en mn cdrom/dvd en brander evenmin

specs:
- Winxp prof
- TB 1400 Athlon
- Geforce 2 GTS (32 mb)
- 512 mb intern geheugen (geen ddr, dat ouwere, weet niet hoe dat heet :) dim? kan dat?)
- Soundblaster live 5.1
- 8kta3 plus pro
- Aopen CDRW CRW1232 A
- Pioneer DVD-ROM-116
- 2 maxtor hd's van 20 gb (raid 0)
- CTX plug & play monitor 17"

en dan de hamvragen: hoe kan dit, heeft iemand dit als een eerder gehad, kan iemand me helpen?

want zonder reason kan ik egt niet leven
;) :toothless
mantisnl
ik heb wel eens dat soort dingen gehad toen ik mn pc geformatteerd heb, en daarna weer vanalles wilde installeren. mn geluidskaart reageerde niet, cdromspeler ook eens problemen mee gehad, en toen heb ik mn pc weer overnieuw geformatteerd, en toen deed hij t wel. volgens mij komt dit omdat er soms wel eens iets fout kan gaan tijdens de installatie van windows (ik kan voor de rest niets anders verzinnen:p )

dus, ehm, mijn advies is om um nog eens te formatteren en dan nog eens proberen :)
Teknikol
hehe, dat zou dan de 4e keer zijn:)
mantisnl
quote:
Originally posted by Teknikol
hehe, dat zou dan de 4e keer zijn:)

zet dat de volgende keer erbij, dat bespaart me typwerk:p
LightForce
Zou het kunnen zijn dat je dvd-rom geinstalleerd wordt met oude drivers van XP? En hierdoor wat compatibiliteit mist, wat hij voorheen misschien wel had.. Dat hij het eerder wel gedaan heft zou misschien komen door andere drivers, update van drivers... Ik raadt aan om bij je DVD-rom leverancier de nieuwste drivers te downloaden van XP.

Let ook ff op of je cd-rom / dvd-rom wel de autorun heeft aanstaan. Dit zou dan ergens in je instellingen van je hardware moeten staan.

veel suc-6

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland