return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Scratch i trance - bra eller dåligt?

Connector
Vad tycker ni? Kom och tänka på det här när jag lyssnade på gielen och cosmic gate (när de lirade på TE). Vet många som inte tycker att scratch hör hemma alls i trance men jag tycker det är ganska ballt.

Ska man tillåta scratch i trance eller inte? Låter det som cosmic gate så får de scratcha hur mycket de vill :)

SAMPLE
RebeL9
finns få saker som får mig att må så illa som när en dj scratchar en bra låt. Det som jag tills ganska nyligen trodde var ett "roligt" påhitt av FUNNY GUY DJ Jean har visst spridit sig till Gielen och CG.
Får kväljningar när de försöker scratcha en låt.
Jag som producent hade aldrig velat att min låt scratchade.
Antar att djs som har respekt för låtarna som Armin, J00F, PVD aldrig kommer försöka sig på att förstöra dem genom att scratcha.
Endre
quote:
Originally posted by RebeL9
Jag som producent hade aldrig velat att min låt scratchade.

du som producent borde tillkännage vad du än nu har gjort.

och scratch...kan vara najs till techno, men inte trance. man backspinns är cool.
Vizay
asså görs det rätt så visst...scratcha på.....den scratchen du körde som sample e ok men lyssna på gielens set från TE för ett år sedan...i ett av breaken i låten Club bizarre med brooklyn bounce så scratchar gielen helt villt...å de märks knappt att han gör det, låter som de tillhör låten men sen när man lyssnar på originalet så ere inte där :)

lyssna på det avsnittet så hör ni hur en bra scratch låter i trance ;)
mindshooter
minns när Airbase scratchade på TC Gathering och det var riktigt coolt..gav mer personlig prägel på settet...som sagt...alternativet var "om det görs rätt" :) DJ Jean gjorde JÄVLIGT fel.....

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden