return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 
Hard Trance och allt som där hör till.

Dioxys
hehe, ok :) då var det bara jag som förstått fel.. :)
Endre
quote:
Originally posted by mindshooter
Jag tycker inte att det räcker med att ge det en chans.....att ge det en chans för dig är att lyssna, och om du tycker det är bra så är det det eller? Bara för att du inte tycker det är bra så är det inte dåligt...alla har olika smak...man ska respektera att andra tycker om sin musik lika mycket som du tycker om din...annars kan du inte förvänta dig att dom respekterar din....

det jag menar på är inte respekt för musiken, jag kanske är lite självisk, visst, men jag visar respekt till andra och vad dem lyssnar på, men det är fortfarande så att varför spelas inte "vanlig" trance i sverige som i resten av europa (mellan främst då)? det måste ju ha nåt med det du säger att göra, kan det vara att dem visar mindre respekt för den stilen? det handlar ju inte om vad jag tycker utan att det är synd att det bara kretsar runt dem här stilarna jag nämde.
mindshooter
quote:
Originally posted by Endre

det jag menar på är inte respekt för musiken, jag kanske är lite självisk, visst, men jag visar respekt till andra och vad dem lyssnar på, men det är fortfarande så att varför spelas inte "vanlig" trance i sverige som i resten av europa (mellan främst då)? det måste ju ha nåt med det du säger att göra, kan det vara att dem visar mindre respekt för den stilen? det handlar ju inte om vad jag tycker utan att det är synd att det bara kretsar runt dem här stilarna jag nämde.

Håller med om att det spelas för lite sådan trance som dom spelar på t.ex Voyage och dylikt....för det är bara där och på din grej i akalla som jag fått höra det... det handlar nog mest om en ond cirkel...vi har ingen scen i sverige...och då kommer inte intresset heller...men nu är vi på väg att få en scen....så missa inte Gielen för allt i världen.
Dioxys
Jag tror som Steve att det beror på det där med "kompisarna lyssnar på det, det är tuffare stil och jag är tuff.. så jag lyssnar på det" -mentaliteten :)

Och man kan då säga att Sverige verkligen inte insett hur stort det är i länderna runt om! hur många av era kompisar vet om att nånting så mäktigt som t.ex. sensation ens excisterar?

och det här med att gielen komemr till sverige, vi får väll se hur pass uppskattad han blir då bland mängderna! antar att det bara är dem insatta som verkligen förstår sig på vad han gör! för resten är det en stor fest bara? Som jag förstått det varit för en hel del här i sthlm när vissa hyffsat kända går på fokused!

Men visst! det är ju så även i holland :) för det mesta! men eftersom sverige är så instängda och nu blir nästan oskuldstagna öppnas ju en ny värld för oss!

Men det är ju ett steg i rätt riktning! Jag tror och hoppas på att han får så många som möjligt fascinerade av det han gör! så 2003 verkligen inte blir ett one hit wonder! ;) och då får dem som jag beskrev innan "tuffa grapparna" får upp ögonen för melodic också! och möter människor som oss, hyffsat insatta som får dem att göra nästa fest ännu bättre osv :)
AC.
Asså för att vara lite hård nu kanske, men av det endre sa tyckte jag mest var skitsnack. Vad är det för mening med att klaga ner på andra stilar inom den elektreoniska grener vars mening inte är att tjänar pengar utan ett syfte, ett syfta kan tex vara att förmedla ett enormt drag som någon kanske försöker skapa med hardtrance. Nu säger jag inte att tjäna pengar inte kan vara ett syfte men det är ett rätt så värdelöst sådant.

än mindre förstår jag varför klankar ner på psy, det som enligt många är "riktigt trance" dvs att trance musik är musik som verkligen sätter en person i trance. jag skulle inte påstå att armin eller corsten riktigt skulle kunna göra dfet med sin stil på samma sätt som huxflux skulle kunna. (Detta var porecis imot vad du just sa)

"Trance är en saga, en saga som ska berättas varsamt och harmoniskt i en stämma man får den här känslan som vi kallar just trance."
"Jag har massor idér som bubblar inne i mig om djupa stilar av trance blandat med atmosfärisk ambient"

Nå varför sitta här och ynka dig, gör verklighet av dina ider istället!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden