return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
De "onvolwassenheid" van de media over House-muziek

SnuggLe
Een rapport van ID&T komt uit waarin staat dat 'dance' of house of hoe je het ook wilt noemen echt booming business is, en veel geld in het laatje brengt. Toch lijkt het alsof de media nog steeds niet begrijpt waar het allemaal over gaat. Je kan hierbij denken aan het feit dat nog altijd de slechte kanten (zoals de drugs etc) van de scene sterk benadrukt worden.

Vandaag stond in het AD een stukje over DJ Dana, dat HIJ 7000 man de HMH had weten te trekken en dat ZIJN kunsten ook via een scherm in de Pepsi-Lounge te zien waren. Sorry hoor mensen van het Algemeen Dagblad, maar Dana is nog altijd een vrouw!!

Dit soort dingen kan ik me kapot aan ergeren. Het is toch niet zo dat er 2 mensen naar housemuziek luisteren???? Heel nederland is verdomme addicted aan trance/hardstyle/techno/etc, maar de media ziet de scene nog steeds niet als volwassen!!

Jullie zelfde ervaringen? Voorbeelden over hoe de media de zien 'doodzwijgt' of verpest?

Greetz,
SnuggLe
Jesse
quote:
Originally posted by SnuggLe
Vandaag stond in het AD een stukje over DJ Dana, dat HIJ 7000 man de HMH had weten te trekken en dat ZIJN kunsten ook via een scherm in de Pepsi-Lounge te zien waren. Sorry hoor mensen van het Algemeen Dagblad, maar Dana is nog altijd een vrouw!!

Ik zat het net te lezen ja...enorme fout. Maar ik verwach zoiezo nooit echt veel van kranten over de house scene, het is ook altijd zoeken naar een recensie als je naar een groot feest als Innercity bent geweest. En dan mag je blij zijn met een stukje tekst van 7 regels.
TimeportE
nou "kranten" zoals de metro en spits staan redelijk volwassen tegenover grote feesten en trance/dance/house etc.. dat viel me op want toen ik nog vaak met de trein kwam zag je af en toe een leuk reportje staan over een feest wat gehouden was..
andere "oudere" bladen zoals volkskrant vind ik nog steeds negatieve houding hebben tegenover trance/techno etc. beetje jammer, altijd de negatieve aspecten, overdosis etc.. mijn ma bv zit altijd tegen me te zeggen als ik naar feest ga en niet aan de drugs he want straks gebeurd hetzelfde als wat in de krant gebeurde (iets in die trent)..
Jesse
Ik had ook meteen even een mailtje gestuurd naar de ombudsman van het AD (direct naar de redactie kon niet) en ik heb na 4 min dit antwoord teruggekregen:

Excuus, U hebt gelijk. Ik zal mijn collega's erop wijzen.
vr gr
Ombudsman AD

En nu maar afwachten of het morgen ook in de krant staat :D
Raymond
Ik kan nog wel een voorbeeldje geven over die journalisten....
Het zijn altijd linkse fatsoenrakkers, die de rechtse politiek proberen zwart te maken, hetzelfde geld voor tv!!!

Voor de mensen die meteen weer beginnen te blaten.....
You! :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland