|
|
| Otte |
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Wat zal er gebeuren met de muziekindustrie als het uitwisslen van mp3's via internet blijft doorgaan (en waarschijnlijk met de toename van bandbreedte zelfs zal groeien) ???
otte |
|
|
| franzelare |
ik denk dat de dance sceen er het minst last van zal hebben die halen meer geld uit de feesten en vinly opbrengsten
de R&B enzo zal het er wel zwaarder door krijgen en de sterren gaan daar hopelijk wat minder verdienen want daar verdiennen er een paar gewoon ongelofelijk aso veel! |
|
|
| Switch |
| tja moeten ze die cd's maar niet zo ing duur maken, zij houden het constant op een kunstmatige hoge prijs, geen wonder dat iedereen dan overstapt op mp3's |
|
|
| raoel |
Nee ik denk niet dat de muziekindustrie hierdoor kapot zal gaan.
De artiesten zelf moeten hun geld toch voornamelijk uit de optredens halen. De opbrengst van de CD's gaat voornamelijk naar de platenmaatschappijen. Toen ik dit voor het eerst hoorde schrok ik wel een beetje, want de artiesten krijgen echt erg weinig van de opbrangst van de verkoop van CD's.
De dance scene zal daar, zoals franzelare al zegt, zal daar voorlopig minder last van hebben. Voorlopig omdat de DJ's nu vooral vinyl aanschaffen. Door de opkomst van de digitale draaitafel/CD speler zal er op den duur steeds meer vanaf het digitale schijfje worden gedraaid. Dan zullen de inkomsten van de producers wel gaan dalen.
Ook hier zal geen groot probleem ontstaan omdat de meeste dance wordt geproduceerd door house fanaten die de platen in de avond uren als hobby maken. De top DJ's verdienen hun geld, net als de 'normale' artiesten, voornamelijk weer met hun optredens.
Daarnaast zal het uitwisselen van MP3's op den duur toch harder aangepakt worden. Waardoor het illegaal downloaden weleens linke soep kan worden. |
|
|
| Eye-Riz |
ben het met Switch eens...
bovendien zou het zo slecht niet zijn... mensen gaan dan tenminste weer muziek maken uit liefde. Veel doen het er nu vooral om het geld... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|