|
|
| zarch |
Ik weet niet of de muziek industrie hier aan kapot gaat. Ze verdienen gewoon veels te veel met die cds, prijs is veels te hoog. En ze meoten ook met de tijd mee gaan, cassetebandjes ook toen dat niet meer goed genoeg was en iedreen ze zelf kon maken was er opeens de cd, tja nu wordt het dan weer tijd voor iets nieuws denk ik? iets kleiners? goedkopers? simpeler? uitgebreider? ik vraag me af wat er gaat gebeuren als iedereen door download.
Denk niet dat het zo te zeggen is, ligt namelijk ook aan hoe de muziekindustrie er zelf op reageert. |
|
|
| Chicane |
Aantal dingen
- Dat de muziekindustrie eraan kapot gaat is bull, ze verdienen genoeg aan huidige opbrengsten van cd's, merchandise en concerten.
- Een aantal kleinere maatschappijen zullen moeite hebben het hoofd boven water te houden, maar zo is iedereen ooit begonnen en zo zullen de zwakkeren afvallen (is dus gewoon zuivering en veel beter zodat alleen maatschappijen met een goede strategie overleven)
- Er komen zoveel duizenden cd's uit, elke artiest komt wel met een dan wel of niet goed CD'tje op de proppen zetten. Het is gewoon totale overkill al een paar jaar van aanbod, mensen worden selectief en kopen veel minder impulsief. Dat mensen downloaden is alleen omdat de artiest ze misschien wel aanspreekt, maar niet weet wat de muziek precies is. Als het ruk is scheelt het 20 euro, en als het echt kwaliteit muziek is zijn er zat mensen die het originele cd'tje halen.
- Maak originele cd's meer interessanter door videoclips op de cd te zetten of andere leuke goodies, doe wat geinigs met de cover, maak het aantrekkelijker om te kopen voor die prijs. Op dit moment krijg je voor 20 euro alleen een doossie met een vlug inelkaar geflanst design en meer niet.
- Doe eens gek en verlaag de prijs van een album zodat het aantrekkelijker wordt. Of deel een promo album / sampler uit zodat mensen weten wat ze krijgen wanneer ze iets willen kopen (een soort van maandblad met allemaal promo's op CD/DVD)
- Als maatschappijen dan nog vinden dat ze te weinig doen moeten ze meer merchandise gaan verkopen, tis bv altijd wel geinig om een gesigneerde pet van blackhole te hebben bijvoorbeeld
Tot dusver hebben mp3's altijd geleid tot promotie van de artiest. Zonder mp3 zou Amerika pas heel laat gehoord hebben van DJ Tiesto. Dat Tiesto zo razendpoplair is ook in Amerika komt echt voornamelijk omdat zijn Magik series over het internet verspreid werden (via napster en audiogalaxy). Daardoor komen mensen in aanraking met zijn naam en zijn sound en willen ze hem live horen. Zo is het met meerdere DJ's ook gebeurd. Ferry Corsten met zijn remix van Barbers Adagio en Out Of The Blue van System F.
Het is gewoon dikke onzin dat maatschappijen hun omzet zien dalen. Het heeft echt veelal te maken met de massale aanbod van zoweel waardeloze cd's dat iedereen meer zoiets heeft van, eerst horen, dan kopen. En ja, dat kan je ook in de winkel doen, maar waarom de moeite nemen als het thuis ook binnen handbereik ligt? |
|
|
| Switch |
wow mooie woorden chicane, ik ben gelijk verliefd op je geworden :D
:whip: :whip: :whip: SLAP ME SILLY!!!! :) |
|
|
| Jesse |
Platenmaatschappijen hebben wel gelijk als ze zeggen dat de omzet naar beneden is gegaan...maar dat ze met de beschuldigende vinger naar mp3 wijzen klopt alleen niet. Onderzoek heeft uitgewezen dat de terugnemende opbrengsten vooral te maken hebben met de opmars van de DVD. Mensen kopen liever beeld EN geluid, dan alleen geluid. Een DVD is ook (meestal) interactiever. En duurder, waardoor er wat minder aan cd's verkocht wordt.
MP3 is helemaal niet de ondergang van de muziek, juist de toekomst. Veel meer jonge, nieuwe artiesten kunnen zo aan het publiek laten horen wat ze kunnen. Zonder eerst een heel gedoe over een platenmaatschappij. Dat komt vanzelf wel als de muziek goed is en het publiek het weet. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|