|
|
| Optimus |
| Vraag lijkt me duidelijk. Beargumenteer waarom (niet). |
|
|
| jploveparade |
Ja.
We hebben de beschikking over high-tech onderzeeboten en fregatten die radioverkeer kunnen afluisteren en de vaarroute van de Perzische Golf bewaken.
Onze F16's en Apache's kunnen in Noord-Iraq de Koerden helpen, terwijl Patriot raketten in Israel de bevloking daar kunnen beschermen.
Onze rol zal dus ondersteunend moeten zijn, niet actief zoals de Britten en Fransen. |
|
|
| Djeebie |
| Ja, want Nederland is het simpelweg verplicht doordat ze zijn aangesloten bij de VN. Ze kunnen eigenlijk geen nee zeggen. Je ziet nu ook dat Duitsland eerst absoluut niet mee wilde doen, maar daar toch langzamerhand op terugkomt. Het is natuurlijk wel zo dat Nederland, als het goed is, alleen mee zal doen (net als eigenlijk alle aangesloten landen) wanneer alles via de VN wordt gespeeld. Mocht Amerika een oorlog op eigen houtje beginnen dan mogen ze het ook zelf opknappen. |
|
|
| Blik |
deze poll is ergens op het forum ook al eens geweest, ik zal nu precies hetzelfde (moeten) zeggen
de poll is verre van compleet, wat nu als ze geen wapens vinden en de VN vind het niet goed. Vinden jullie dan nog steeds dat als Amerika aanvalt, Nederland mee moet doen?? Amerika vind altijd een excuus om Irak aan te vallen dus die aanval komt er zeker wel. |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by Blik
deze poll is ergens op het forum ook al eens geweest, ik zal nu precies hetzelfde (moeten) zeggen
de poll is verre van compleet, wat nu als ze geen wapens vinden en de VN vind het niet goed. Vinden jullie dan nog steeds dat als Amerika aanvalt, Nederland mee moet doen?? Amerika vind altijd een excuus om Irak aan te vallen dus die aanval komt er zeker wel. |
klopt, ik had ook overwogen om er opties in te zetten als "alleen als VN akkoord gaat" "niet als het alleen de VS betreft" alleen ik wil nu een zwart/wit antwoord en in je post kan je zelf neerzetten wanneer wel/niet. Heb dus bewust gekozen voor maar 3 opties. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|