|
|
| Glorie |
Det pågår ju livliga diskussioner om detta.. många arrangörer som vill förbjuda (och gör det med) glowsticks å neonkläder på sina fester, men ändå kör trance liksom!!
va tycker ni om det? själv tycker ja alla får komma klädda som de vill...! ja vet inte vad d beror på alltså..(att festarrangörer har förbud på kläder) förknippas neon me droger eller?
:conf:
snackat en del me en snubbe om detta.. (som e för förbud) ja försöker få nån rätsida på hur han resonerar :) |
|
|
| Dioxys |
är väll lite betraktat som "kandi kids" om man kommer i hela neon-outfiten :)
han kanske vill ha mer seriöst folk på festerna?
själv har jag inget emot dem... |
|
|
| mindshooter |
Det handlar ofta om att kulturen inte grundades i att vara så jävla materialistisk och se så "cool" ut som möjligt. Det kommer en massa oseriösa ungdomar och tycker att det är häftigt att dansa, knarka och klä sig i snorgröna byxor, självklart blir dom riktigt inbitna snubbarna irriterade när det kommer folk med helt fel attityd.
nu är kläderna så pass vanliga att nästan alla har dom, men jag tror ändå att många förknippar just ljustavar till dessa fjanterier.
Själv tycker jag att alla ska få ha på sig vad dom vill :) Men det finns inget fjantigare än "neon byxe människor" som påstår att folk som kommer i slacker-jeans och stickad tröja till ett rave inte är seriösa. Det finns lika mycket trångsynthet från dessa människor nämligen.
Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag :) Knark och neon.
Själv älskar jag att spöka ut mig lite ibland och snurra ljustavar :disbelief |
|
|
| Dioxys |
går ju att klä sig lite diskret i "ravekläder" också!
gillar inte människor som köper skrikande kläder bara för att vara annorlunda heller :whip: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | | Originally posted by mindshooter Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag :) Knark och neon. | Det var din arbetspolare som stog mest av alla sen på golvet ändå ;) Killen hade inte ens hört Yahel - Voyage så vi lira den underbara låten för han... jag minns min första gång... de va tider de :toothless
Tycker dom ser sååå fula ut dessa candy-kids... med nappar å skit i munnen... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|