|
|
| reveal |
En svart, tight t-shirt som kostar runt 300 kr är vad vi vill ha :D
Nu är det "bara" att komma överens om en design ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by reveal
En svart, tight t-shirt som kostar runt 300 kr är vad vi vill ha :D
Nu är det "bara" att komma överens om en design ;) | Som sagt.... detvore jätte bra om folk kunde sammla alla till en central punkt.... inte på spridda skurar i detta forum... jag har redan börjat sammanställa en del av det som finns för att komma med en rejäl design poll där alla förslag är anonyma så att säga... uppa det just du vill visa upp till min ftp eller mejla mig på djsteve@home.se , skicka ett eller flera förslag om du har fler du vill visa upp...
Jag har över helgen lånat hem firmans bästa skrivare (sett ur bildkvallitets synpunkt) för att få ett humm om hur det kan bli, testar med slumpvis bild på en t-shirt och kommer därefter testa dess hållbarhet i tvätt osv.
Jag har även vart hos en tryckare i veckan, att trycka flerfärgs motiv gör dom inte på svart för att den vita färg som lyfter ljusare nyanser i en bild kommer från en vit t-shirts färg helt enkelt... alltså så blir en ljus bild i datorn väldigt mörk... Det finns som man kan göra med alla färger dock men det är mycket dyrt om man inte ska ha STORA mängder...
Men som sagt jag ska testa här under helgen... :) Annars har jag andra alternativ att komma med ;) |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har även vart hos en tryckare i veckan, att trycka flerfärgs motiv gör dom inte på svart för att den vita färg som lyfter ljusare nyanser i en bild kommer från en vit t-shirts färg helt enkelt... alltså så blir en ljus bild i datorn väldigt mörk... Det finns som man kan göra med alla färger dock men det är mycket dyrt om man inte ska ha STORA mängder...
Men som sagt jag ska testa här under helgen... :) Annars harjag alternativ att komma med ;) |
Och därför är det endast vitt tryck vi snackar om?? |
|
|
| reveal |
| fett med cred till steve som fixar o donar! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tack ska du ha reveal :gsmile:
Har just testat och donat med hur själva resultatet blir rent utseende mässigt...
Att göra själv med hjälp av skrivare och sen applicera på svart t-shirt var ingen hit alls... tänker inte ens göra mig besväret att visa nåt för det blev totalt misslyckat :wtf:
Däremot på vit t-shirt så blev resultatet mycke bra... nu ska man bara testa hur detta håller i tvätten, men det gör jag imorgon...
Vad jag ska göra nästa vecka är att höra mig vidare med tryckerier... (svårt att hitta) angående tryck på svarta kläder...
[edit]
Detta är bara vilken t-shirt som helst för att kunna testa på vitt

Ränderna runt texten beror på min kamera... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|