return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 
trance4ever or not ?

Amnezia
kommer alltid lyssna på denna musik....varför överge nått så bra för man blir några år äldre??? iholland såg man ju alla åldrar representerade..till å med i candykids stil...:eyespop: lolz...

iofs vet vi ju inte hur trancen låter om 20år lr om det heter trance då men elektronisk musik som trance,house,breaks m.m kommer alltid at va lika grymt...bara polarna på ålderdomshemmet pallar me när man drar igång nått "klassiskt" liveset från nån legend som van buuren, corsten mfl...... :rolleyes: ;)
Nyx
Jag började lyssna på dance/trance musik i början av 90-talet. Några av artisterna/grupperna jag
lyssnade till då, står med i listan nedan (bara ett snabbt urval).

2 Unlimited
Basic Element
Candy Girls
Cappella
Ice MC
Interactive
Melodie MC
N Trance
Pandora
Poco Loco
Prodigy
Scooter
Solid Base
m.fl.

..med åren har musiken förändrats en del..jag kom ihåg att många lyssnade på dancemusik runt '94
(då många av ovannämnda artister var aktiva). Nuförtiden lyssnar allt fler på R&B, Pop, Hip Hop och
andra icke-elektroniska musikstilar. Men den trenden kommer förhoppningsvis att ändras med tiden!

I dagsläget är jag mycket
tranceaddicted och jag tror att det kommer att hålla ett bra tag till. Det
hänger helt och hållet på att de artister jag diggar nu, fortsätter skapa bra låtar och att det kommer
nya artister som har samma ambitioner.

Jag vill gärna se mer acidinfluerad hardtrance musik..eftersom det är den ultimata musikstilen för mig! :D
TrancE_GyLLe
d började väll när man typ var 12 eller nåt å gick på disco å lyssnade på pandora eller nått annat flummit.. =) sen gick det över till 2 unlimited för mej mä.. =) sen brann jag för scoter ett tag.. efter nåra år fick jag ett 56k modem å letede rätt på nån Mp3 sida å tog hem en låt bara för artisten hade ett efternamn som likande mitt.. (lite iaf).. jag hete Gylen i efter namn.. gissa artisten... LEDTRÅD: låten hette The Beautey Of Silence.... Sen var Jag fast i Trance träsket... å har inte tänkt att lämmna d på ett bra tag... å varför skulle man tröttna.??? man ryser ju å är på topp när man lyssar på d!!

Hare // GyLLe
reveal
min "historia" ser ut precis som Nyx :) fast han är väl inne på lite hårdare grejor än vad jag är nu... men bortsett från det

(tack Nyx, så behövde jag inte skriva så mkt ;))
AC.
Japp, instämmer. nyx tänkte det mesta

jag har alltid varit lite åt det elektroniska hållet så långt tillbaka jag kan komma ihåg...
Som mindre har man fått hålla tillgoda med det som spelads på radion
Sedan internet och mp3 revolutionerat min musiksmak så gick först via goa och psy vidare till lite mera 'vanliga mainstream' trancen (Tiesto och Armin osv) vidare mot det lite hårdare trance i stil emd Cosmicgate, Dumonde och Scot Project efter det så jag jag flygit fram och tillbaka bland alla stilar och lyssnat på det bästa av det mesta =)
Vem vet vad morgondagen har att erbjuda mina musikgener

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden