|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
borde fan finnas nån lag mot att ta betalt för kranvatten |
det finns det :)
i sverige är ett ställe skyldigt att gratis tillhandahålla vanligt vatten... gratis alltså
om det däremot är på flaska, eller så, så kan man ta betalt... gissa varför ställen meckar i is och en citronskiva i vattenglaset? för att kunna ta betalt :rolleyes:
detta gäller i sverige, vad som gäller i övriga länder vet jag inte |
|
|
| Glorie |
kan peter rikard OCH kenny ta med sig cd-rengörare eller? vore schysst som fan, så ska min stereo få sig en rejäl omgång :) me tre olika preparat eller tre aaaa, ni fattar :)
min cdrengöring me borste å allt...biter inte på den jä*eln :( suck..
för den spelar bara vissa skivor.. å helst de 10 första spåren men inte längre...
greetings. |
|
|
| mindshooter |
Ska se om jag kan få tag på det...det minsta man kan göra :)
Gurra har förresten lovat att Sonorous - Protonic (Ronski speed mix) ska spelas under kvällen för mig! Så nu har vi mer att se fram emot! såååå fet låt :D:D wohoo |
|
|
| Dioxys |
hittar tyvärr inte min rengöringsskiva :(
men om den ploppar upp så tar jag väll med mig den :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
det finns det :)
i sverige är ett ställe skyldigt att gratis tillhandahålla vanligt vatten... gratis alltså
om det däremot är på flaska, eller så, så kan man ta betalt... gissa varför ställen meckar i is och en citronskiva i vattenglaset? för att kunna ta betalt :rolleyes:
detta gäller i sverige, vad som gäller i övriga länder vet jag inte |
Det började med att ställen tog betalt för vatten för att de sprang en massa folk som hela tiden skulle ha vatten vilket gav en onödigt stor arbetsbörda för bartendersen. För att bli av med okynnesdrickandet började man som sagt ta betalt men pengarna gick till välgörande ändamål. Nu verkar detta sunda initativ ha försvunnit och ställen tar betalt för vatten för sin egen vinnings skull...
Iaf är det så här jag upplevt det gå till. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|