|
|
| Trance Christer |
Top 10 Bästa låtar 2002
För mig så har tranceåret varit väldigt bra det har kommit mycket sköna låtar men inget år går vell upp mot 1999. Men det känns som om trance'n går i rätt riktning det var på väg utför ett tag tyckte jag.
Dom som överraskat mig mest detta året är HIver&Hammer som under året gjort många sköna remixar.Katana började året mycket starkt med många sköna låtar och sen mark norman som körde vidare med samma härliga ljud underbart.Flutlicht som jag hade vänatat mig skulle göra många sköna låtar tycker jag inte lyckades nått vidare ,jag tycker allt låtar likadant och det känns inte som det blir nått vettigt av det fast nån skön låt släpptes ju och det blev inte the fall den gillade jag inte alls.Jag tycker denna höll bäst klass av dom Dream - Get Over (Flutlicht Dub Club Mix)detta året.Tiesto har inte imponerat nått tycker jag fast mixen på sothern sun blev ju helt underbar en av dom bästa låtarna för mig detta året helt underbar så när han vill så gör han fina låtar :)
Armin har gjort destu mer bra låtar och hans låt val i live sets'en har varit underbara ,och ferry har gjort en del bra fast inget höjdar år för corsten detta året. Ligaya blev vell sådär och hans mixar under året har inte imponerat på mig.Hemstock And Jennings kom från ingenstans och gjorde succ'e med många storslagna låtar.
Och Signum som kommit tillbaka och gjort sköna låtar.
Men om man ser på året så är det kul att så många nya okända artister har gått fram och gjort Succ'e det har varit ett kanon år !! nu får vi hoppas att 2003 blir ännu bättre och vi får njuta av härlig trance :)
Top 10 Bästa låtarna detta året har inte varit lätt att utse det har kommit mängder med sköna låtar men här är den. Och jag glömde säkert hur många bra låtar som helst
1.Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiesto Remix)
2.Andain - Summer Calling (Airwave Club Mix)
3.Hiver & Hammer Feat Javah - 5 Million Miles (A Side Mix)
4.Sun Decade - Im Alone (Mirco De Govia Vocal Mix)
5.Signum - Second Wave
6.Cosmicman - Krystal Dreams
7.Mark Norman - Total Seduction
8.Signum Feat Katana - Third Dimension (Original Mix)
9.Dj Tiesto - In My Memory (Gabriel And Dresden Elephant Memory Vocal)
10.Armin Van Buuren Feat Ray Wilson - Yet Another Day (Armin's Dub Mix)
GOTT NYTT ÅR på er :) !! |
|
|
| robstar |
| quote: | För mig så har tranceåret varit väldigt bra det har kommit mycket sköna låtar men inget år går vell upp mot 1999. Men det känns som om trance'n går i rätt riktning det var på väg utför ett tag tyckte jag.
|
Håller med!
2003 kanske blir som 99, får allafall hoppas.
Postar min Top 10 lite senare. Har hjärnsläpp just nu. :D |
|
|
| x-dream |
Är det bara trance som gäller har ju många sköna technolåtar oxå detta året....
Kommer med en lista senare.... |
|
|
| Trance Christer |
| Såklart technolåtar också.Det har ju som du säger kommit oerhört många fina technolåtar detta året också :) |
|
|
| mindshooter |
Har svårt att göra en lista, men jag håller med om mycket du säger...många artister har kommit fram i ljuset och producerat vad vi velat ha! Airbase har väl bidragit till att vi sitter på kartan nu också.
Måste säga att det finns många låtar i år som förtjänar mycket respekt. Solar stone har väl mer eller mindre visat att dom inte alls liger på latsidan. Dom kommer lite då och då....och när dom väl gör det så är det ordentligt. Solarcoaster är magisk minst sagt.
Armin har juh inte heller legat och sovit direkt...hans mix på Time is a healer e skitbra. Yet another day likaså. För att inte tala om Dust.wav som många verkar ha glömt...underbar låt :)
Above and beyond slog tillbaka med Ocean lab alliaset och gjorde minst 1 underbar låt. Skyfall....den låg på repeat väldigt länge måste jag säga...såååå underbar.
Lustral - Broken har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Väldigt vaker och fin låt. Som dessutom gjordes om tillsammans med (alltså inte bara en mix) Way out west vilka jag älskar. Därefter släpptes en låt som bara står ut ur mängden totalt och förmedlar musik på ett underbart sätt! Lustral - Broken (Way out west mix)
Det var väl några av dom otroligt många guldkorn som släppts i år :)
Jävligt bra år tycker jag...hoppas på ännu bättre nästa år! :disbelief |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|