return to tranceaddict

Muziekbladen

TranceFool
Ik wil graag een abonnement nemen op een muziekblad, maar heb eigenlijk niet een goed idee wat ik zou moeten nemen. Moet natuurlijk wel over housemuziek gaan :p en liefst wel gewoon Nederlandstalig. Wie kan mij ff het een en ander vertellen over bladen die je gelezen hebt? :)

Thanx!
magrec
Bg is wel leuk maar soms iets te veel techno :p wel leuk om te lezen maar mag wel iets meer afwisseling in soms en tsja id&t blaadje veel id&t propaganda, wel grappig maar daar blijf ik geen abonnee van denk ik.

Ik vind het jammer dat je zo weinig gratis cd's erbij krijgt!!!
Check die engelse mag's die koop je bijna alleen maar vanwege de cd die erbij zitten :p:D
AlFerox
ik heb zelf een abonnement op de BG en vind dat een leuk en goed blad.

het is idd wel zo dat ze vrij selectief zijn. trance/hardhouse/hardstyle/hardcore besteden ze dus 0,0 aandacht aan eigenlijk.

voor de rest zijn er volgens mij weinig nederlandse bladen. ja ID$T maar dat weiger ik te lezen. :toothless

en die engelse bladen vind ik maar kut.
-TAIS-
quote:
Originally posted by magrec
tsja id&t blaadje veel id&t propaganda

Ik vind het op zich nog wel meevallen met de propaganda van ID&T zelf. Tis nou niet dat er op iedere pagina een advertentie staan van ID&T over hun feesten of cds. Ze besteden ook aandacht aan feesten van andere organisaties (zowel grote als kleine). En ze noemen ook nooit alleen hun eigen cds, maar ook altijd andere (bijv als tips voor een bepaalde muzieksoort, er zijn altijd veel meer andere dan eigen compilaties ofzo die ze dan noemen). Hetzelfde bij recencies.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik BG soms (!) veel meer een publiciteitsstunt vind voor alles wat met de familie Unger en EEN te maken heeft dan ID&T Magazine. Pravda Records, Silly Symphonies en natuurlijk Remy zelf, daar wordt veel over geschreven. ID&T is wat dat betreft nog net iets algemener, ze interviewen bijvoorbeeld niet alleen Lady Dana, maar dan ook Tom Harding en Yoji Biomehanika (was bij een special over hardhouse/style). Terwijl die laatste 2 toch vooral bekend zijn van de UDC feesten.

Maar aan de andere kant vind ik weer wel dat BG z'n werk beter doet. De interviews zijn beter, de informatie dichtheid is net wat hoger (wel wat eenzijdiger dan) en het tijdschrift zelf is ook beter (ID&T heeft nogal vaak slordige fouten in de tekst staan).
TranceFool
Thanx voor de reacties....ga ze eens uitproberen. :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland