return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
klonen/kloneren

zarch
Ik ben voor klone als het is voor doeleinden zoals organen. Ik vind niet dat ze nu mensen moeten gaan klonen. Tja of klonen tegen de natuur in is, geen idee, net zoals raoel zei. Maar om te zeggen ik ben tegen klonen want is tegen de natuur in, tja dan zou het gebruik maken van medicijnen ook tegen de natuur in zijn.

Maar het is volgens mij erg lastig om een mening te geven over zoiets.
TimeportE
ben tegen..!
New Wave
Ik vind klonen onzin.
Als het echt effectief is dan zou het voor mij mogen.
Maar wel erg beperkt met goede wetgeving.
Ennuh klonen is toch ginetisch manipuleren, ofniet?
T.H.C.
Nee, dat is het hem juist...mensen weten er geen reet van en denken omdat het zo eng klinkt dat het superfout is om te gaan klonen...ik denk dat het voor onderzoeken ed moet kunnen, wel met goede controle( info)

Genetisch manipuleren is heel wat anders als klonen, hier zou je een perfect mens mee kunnen maken omdat je de genen aan kunt passen(kan technisch nog LANG niet) dit doe je met klonen niet! klonen is dus kopieren en manipuleren is het aanpassen van de genen,dit manipuleren van mensen lijkt me wel gevaarlijk.(ubermensch idee)
Apoptosis
quote:
Originally posted by Kakao
Boys of Brazil gelezen, Apoptosis? :)

Ehm nee, maar k heb dr wel van gehoord. Wat k zei was idd erg standaard, maar wel waar! ;)

Laten es ff technisch gaan doen :p... Als je gaat klonen neem je DNA uit een gewone levende cel van een levend persoon. Dat DNA kán al fouten/mutaties bevatten. Maar dat is niet het enige, cellen kunnen maar een bepaald aantal celdelingen ondergaan voordat de sterven. Dit komt door zogenaamde telomeren die op het DNA zitten, deze worden by elke celdeling korter en als deze 'op' zyn, dan gaat de cel dood. By het kloneren neem je dus DNA van cellen die al een aantal celdelingen hebben ondergaan en waarby de telomeren al een stuk korter zyn dan by byvoorbeeld een pasgeborene. De verwachting is dan ook dan gekloonde mensen véél korter zullen leven dan normale mensen.
Er zyn ook gevallen bekend waarby het helemaal niet uitmaakt of de telomeren opraken, de cel blyft gewoon doordelen. Dit noemen wy echter kanker...

Zo, weer wat geleerd he :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland