return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Groninger deejay aast op wereldrecord draaien

MorrisWest
Uit het Dagblad van het Noorden van vandaag. Ik geloof niet dat 'ie trance draait .... het blijft wel een prestatie.

18 december 2002, 23:21 uur

Groninger deejay aast op wereldrecord draaien

Lodewijk Verminnen, bekend als deejay Freeze, is woensdagmorgen begonnen aan een marathon deejay-sessie die minstens 75 uur moet duren. Zaterdag aan het eind van de middag heeft Verminnen (32) als het goed is het wereldrecord plaatjes draaien te pakken.

Het huidige record mixen staat met 74 uur op naam van een Amerikaan. Verminnen hoort bij de Groninger rapgroep Zombisquad. Nu werkt hij samen met compagnon Frederique Dost in zijn deejay-school en kledingwinkel The Cella in de Steentilstraat.

Verminnen, nu nog fris truckjes aan het uithalen met de platen op een speciaal gemaakt podium, zal non-stop zo'n achthonderd à duizend platen draaien.

Een filmer maakt om de vier uur opnamen, om te zien hoe Verminnens wallen zullen groeien. "De voorbereiding liep niet echt goed. Ik wilde veel slapen, maar ik was in mijn hoofd de hele tijd bezig met dit project." Een dieet van koffie en cafeïnehoudende frisdrank moet hem op de been houden.

Dost: "Het Guinness Book of Records zelf komt niet, we moeten zelf voor een jury zorgen, logboeken van alle gedraaide platen bijhouden en zo nu en dan video-opnamen maken. Dat moet allemaal als bewijsmateriaal worden opgestuurd naar Londen."

Jurylid Sander is een oud-cursist van Verminnen. "Natuurlijk ben ik objectief. Ik geef hem gewoon aan als hij verzaakt."

Dost bedacht de recordpoging om zijn deejay-school en winkel onder de aandacht te brengen. "Een andere deejay-school uit Landgraaf doet altijd alsof zij de enige zijn. Daar zijn we nu van af. MTV en SBS6 zijn al langs geweest."

De recordpoging vindt veel bijval van andere winkeliers in de Steentilstraat. "Op vier na doen alle winkels mee met sponsoring. De bakker brengt broodjes, de Chinees en pizzeria avondeten, Hemmes heeft nieuwe platen geleverd, Botman apparatuur en andere winkeliers hebben geld ingezameld voor de nachtportier en de promotie." De winkel heeft een ontheffing van de gemeente gekregen om tijdens de recordpoging open te blijven.
arj1o1
berbreek hem dan met meer dan 1 zo blijft ie nooit lang op z'n naam staan
total woot
toch wel stoer, k denk dat ik straks ff ga kijken/ luisteren

grtz
WooT
Cadmium
Dan hoop ik wel voor die kerel dat ze dit keer wel normaal kunnen doen bij het Guiness Book of Records.

Een paar weken geleden stond in de krant zo'n zelfde soort verhaal over een Nederlander die dat ook ooit eens gedaan heeft. Hij had iets van 70 uur gedraaid ofzo. Na zolang staan gaan je voeten opzwellen en krijg je last van je spieren. Die kerel ging toch door tot hij het gehaald had. Toen heeft ie het bewijs opgestuurd (video, getuigenverklaringen enz.), maar die gasten bij het Guiness Book of Records lieten niets van zich horen. Toen hij het veel later voor de zoveelste keer probeerde, kreeg ie te horen dat iemand anders later langer had gedraaid.

Daar sta je dan met je opgezwollen voeten en je spierpijn :).
Chicane
Was gister op SBS6, die kerel draait dus alleen RnB en dat soort gemeuk, een paar van zijn overgangen gehoord, maar dat is echt geen kunst. Sorry als ik mensen beledig, maar de plaat stoppen en de volgende opstarten is voor mij geen mixen, beetje dom met de crossfader kutten en scratchen ook al niet, maar goed, ik ben verpest met elektronische muziek en hele andere mixtechnieken, dus wie ben ik om erover te lullen :D

Zou tof zijn als hij het haalde, staat er tenminste geen dikke amerikaan erbij, hebben we 2 nederlandse jocks van wereldformaat :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland