|
|
| Little Theseus |
| de werkelijkheid is een illusie die ontstaat door tekort aan alcohol. |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
de werkelijkheid is een illusie die ontstaat door tekort aan alcohol. |
Zoiets ja :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by basd
Sorry maar da's m.i. echt onzin. Iedereen ziet 'de wereld' op zijn eigen manier.. wie ben jij dan om te zeggen dat er maar 1 waarheid bestaat?
Het gebeurt vaak genoeg dat ze allebei gelijk hebben, ieder in hun eigen manier.
Wat ik wil zeggen is dat 1 persoon echt niet kan uitmaken wat 'de realiteit' is, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Laat dan ook niemand zo bijdehand zijn dattie wel even uitmaakt wat wel en wat niet de realiteit is... |
ehm. je leest niet goed wat ik bedoel.
de wereld is opgebouwd uit molecuultjes, atoompjes en ionen. volgens wetten die de huidige natuurkunde volgen.
ik heb het niet over het waarnemingsbeeld cq perspectief van een persoon an sich maar over het globale beeld. wetenschappelijk gezien is er maar 1 dimensie (volgens de huidige natuurkunde wetten). dus 1 werkelijke realiteit. hoe een individu daar tegen aan kijkt is voor iedereen anders.
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien... |
de alcohol is zo duur wegens accijnzen inderdaad. hoe sterker de drank hoe forser het percentage.
dat voorbeeld van bezine is onzin. in noorwegen is het wel asociaal duur maar dat komt doordat de overheid daar de accijns kunstmatig hoog houdt. bovendien is in verlijking tussen bergachtige gebieden en steden het prijsverschil nihil. |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by ScuL
de wereld is opgebouwd uit molecuultjes, atoompjes en ionen. volgens wetten die de huidige natuurkunde volgen.
dus 1 werkelijke realiteit. hoe een individu daar tegen aan kijkt is voor iedereen anders.
|
ja precies, je zegt het zelf al.
waarom zou je dan wel van die absolute werkelijkheid uit moeten gaan?
iedereen beleeft de werkelijkheid op zijn eigen manier.
niemand kan de absolute werkelijkheid ervaren of zien. iedereen is onderhevig aan zijn eigen ervaringen/emoties/persoonlijkheid/vooroordelen etc etc bij het aanschouwen van de werkelijkheid.
iedereen kijkt als het ware door zijn eigen persoonlijke brilletje (die je dus niet af kunt zetten) tegen de werkelijkheid aan.
waarom zou je dan wel uit moeten gaan van die ene werkelijkheid?
beter is het om te accepteren dat iedereen de werkelijkheid op zijn manier interpreteert.
dat betekent dus dat er geen absolute waarheid, goed of kwaad is.
modernisme vs postmodernisme :rolleyes: :D |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...
Stuur je mij ook zo'n factuur mee van de week? :p |
wahaha, ja sorry ;) met een o dus... ik zal je dr volgende week een paar sturen zelfs. Van die facturen waar je binnen drie minuten op moet gaan dansen, anders stuur ik Grote Grutjes op je af :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|