|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen één werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk. |
deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar één persoon.
| quote: |
Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)
|
hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruziën hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben.
| quote: |
Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...) |
ik denk ook helemaal niet dat verslaving direct toeslaat na 1 keer maar de drempel om het te herhalen wordt lager, dat resulteert er indirect in dat de verslavingskans toeneemt.
overigens die 'realiteit' die ontstaat door het nemen van een pilletje is een waarneming die helemaal nooit had bestaan als dat kolereding nooit uitgevonden was. wetenschappelijk gezien is het 'niet-echt' ook al kan de beleving echt lijken in 'jouw realiteit'. ik zie er de noodzaak dan ook niet van in, je houdt alleen jezelf maar voor het lapje met iets dat niet in je lichaam thuis hoort. (wederom idem voor alcohol, de werking verschilt niet veel). |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar één persoon. |
Dat denk jij. Meerdere dimensies zouden dus volgens jou ook niet kunnen. Dat is dus maar wat je gelooft...
| quote: | | er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben. |
Ik wil niet lullig klinken, maar daar kom je dan nog wel achter. Ik denk dat dat met ervaring te maken heeft. Ik kan hier nl wel voorbeelden gaan zitten noemen, maar ik voel me niet geroepen om dat soort dingen publiekelijk op internet te zetten. En dit heeft NIETS met drugs te maken, maar meer met een soort overview, die je vaak dus niet hebt als je het maar van 1 kant kunt bekijken (in dit geval doe jij dat, door andere mogelijkheden buiten te sluiten, en uit te gaan van wat voor jou waar is, dat dat ook voor anderen moet gelden)
Er ontstaat geen andere realiteit door het nemen van een pilletje.
Je wordt alleen een stuk opener voor andere dingen. Mooi licht zal bv eerder op je gemoedstoestand inwerken dan normaal, je wordt je meer bewust van je onderbewustzijn. Dingen die je je niet voor kunt stellen als je 't nog nooit gedaan hebt, of er niet open voor staat.
Verder kan ik je één ding meegeven: ik ga net zo hard zonder als met. Dus daar ligt het niet aan. Je kunt in dezelfde toestand komen ZONDER als MET. Alleen is het MET een stuk eenvoudiger om die toestand te bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat het minder echt is. Het wordt alleen opgewekt, da;s alles. |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by ScuL
deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar één persoon. | Sorry maar da's m.i. echt onzin. Iedereen ziet 'de wereld' op zijn eigen manier.. wie ben jij dan om te zeggen dat er maar 1 waarheid bestaat?
| quote: | | hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruziën hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben. | Het gebeurt vaak genoeg dat ze allebei gelijk hebben, ieder in hun eigen manier.
Wat ik wil zeggen is dat 1 persoon echt niet kan uitmaken wat 'de realiteit' is, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Laat dan ook niemand zo bijdehand zijn dattie wel even uitmaakt wat wel en wat niet de realiteit is... |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by ScuL
het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.
|
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, |
Stuur je mij ook zo'n factuur mee van de week? :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|