return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 
Pink is stoer!

ScuL
het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens beïnvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken
jploveparade
quote:
Originally posted by ScuL
het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens beïnvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken

Dat zei ik ook allemaal totdat ik het eens probeerde en erachter kwam hoe de wereld echt in elkaar steekt
ScuL
wat je nu zegt komt bij mij heel beangstigend over.

het lijkt net als zo'n virus uit een bioscoopfilm.. springt van mens tot mens en iedereen die er mee in aanraking komt past plosteling zijn principes aan en gaat het 'gehoorzamen' .. ? heil xtc! .... proest ik kom niet meer bij
Eye-Riz
eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen één werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk.
Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)
Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...)
Otte
soms is negatieve aandacht ook best positief te noemen ;)

pink is weer in het nieuws

beter dan helemaal niet in het nieuws te zijn.

otte

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland