return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Hoe zie jij godsdienst?

Rinus
quote:
Originally posted by TimeportE
kijk bij dit soort reacties komt erbij mij een soort ongeloof naar boven.. kunnen mensen echt zo naief zijn (sorrie hoor maar dit moet ik eff kwijt :p) de bijbel is niet gebaseerd op feiten (gedeeltelijk) het is neit een boek dat alle regels en alle andwoorden op ieders vragen heeft.. het is min of meer een richtlijn! natuurlijk zijn dingen wetenschappelijk tegengesproken, duhh.. niemand kan een zee in 2 spleiten..

en je zal wel gelijk hebben dat er minder oorlogen zouden zijn geweest, maar als het niet geloof kwesties waren geweest dan zouden het al andere dingen zijn geweest!! en zoals jij het nu bekijkt, dat er minder geweld zou zijn op de wereld, bekijk je het erg negatief.. kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

en bij dat laatste, huh.. wie vallen jou lastig (behalve jehova gozers), wie noemen jou een varken omdat je niet in een god geloofd?..

Begin ten eerste geen woorden in mijn mond te leggen, want daar hou ik al helemaal niet van.

Ik bekijk het helemaal niet negatief, ik vind een godsdienst ook helemaal niet erg ofzo. Ik geloof er alleeen niet in. Ik heb ook niet gezegd dat een bijbel uit (alleen) feiten bestaat. Ook zeg ik helemaal niet dat er minder geweld op straat zal zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die jij zegt dat ik ze heb gezegd.

Ik zeg ook niet dat ze me lastig vallen, ik zeg alleen dat ze het niet moeten doen. Ze moeten het dus niet erg vinden dat andere er niet in geloven en mensen laten doen wat ze zelf het liefst willen. En dit doen ze wel soms, zoals jij bijv al zei door jehova's maar een andere voorbeeld is bijv ook de rooie jesus bus die je wel eens ziet bij grote feesten. Ze zeiden letterlijk tegen mij, Ga niet naar binnen Satan is daar.

Maar daar gaat het allemaal niet over. Iedereen moet doen wat ie moet doen en geloven waar hij of zij in wilt.

Ohja enkele imams hadden die uitspraak gedaan.
TimeportE
quote:
Originally posted by ScuL
ik twijfel of ik hier wel oprecht moet antwoorden maar toch.
van mij mogen alle boeken die bijbel, koran of thora genoemd worden per direct de prullenbak in.
veel van de argumenten die ik hiervoor heb worden al genoemd in deze thread. god bestaat niet, allah ook niet en 'bewijs maar eens dat ze niet bestaan' is altijd het antwoord dat een gelovige geeft. ontkenningsfase misschien? we zijn ontstaan uit bacteriën en stammen af van apen. geen één oppermachtige vent die daar aan te pas komt door mensen te kneden uit klei of uit te braken zoals ik ooit eens bij godsdienst op school heb gehoord. grotere lariekoek bestaat er niet.
wees 's realistisch en kijk om je heen. in slechte tijden moet je sterkte zoeken bij je medemens en niet bij een of andere heilige uit een fabeltje. grow up :rolleyes:

ten eerste zal geen enkele gelovige (iig die ik ken) zeggen, bewijs maar eens dat ze niet bestaan!! dat is namelijk het domste wat je kan zeggen dus waar jij dat vandaan hebt?....
en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend)..

en ik ga verder nie in op domme uitspattingen zoals: grow up en grotere lariekoek..

het is wel degelijk een gevoelig onderwerp voor sommige misschien zou je eens meer respect over bepaalde dingen kunnen praten, zoek dat maar op in de bijbel :rolleyes:
Raymond
Ja en jij kan es stoppen met dat opdringerige gedoe van je........

Steek je hand in eigen boezem!

Het is ZIJN visie op de kant van het verhaal en ZIJN mening, maar een eigen mening wordt niet zo op prijs gesteld in de kerk is het niet.......? CASE CLOSED!
TimeportE
quote:
Originally posted by Rinus
Begin ten eerste geen woorden in mijn mond te leggen, want daar hou ik al helemaal niet van.

Ik bekijk het helemaal niet negatief, ik vind een godsdienst ook helemaal niet erg ofzo. Ik geloof er alleeen niet in. Ik heb ook niet gezegd dat een bijbel uit (alleen) feiten bestaat. Ook zeg ik helemaal niet dat er minder geweld op straat zal zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die jij zegt dat ik ze heb gezegd.

ik wil je nix in de mond leggen (bah :p) sorrie daarvoor..

quote:
De wereld zal ook een stuk minder problemen hebben als er geen godsdiensten waren er zullen iig een heel stuk minder oorlogen zijn geweest.

dit bedoelde ik met dat op straat gedeelte..
TimeportE
quote:
Originally posted by Raymond
Ja en jij kan es stoppen met dat opdringerige gedoe van je........

Steek je hand in eigen boezem!

Het is ZIJN visie op de kant van het verhaal en ZIJN mening, maar een eigen mening wordt niet zo op prijs gesteld in de kerk is het niet.......? CASE CLOSED!

ik wil helemaal nix opdringen.. ik verdedig alleen mijn punt (soms misschien aanvallend)..

maar ja.. ik zeg wel nix meer want dat word blijkbaar nie gewaardeerd door sommmige..

ps.. die laatste opmerking ... :rolleyes:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland