|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by @ddicted
Ik geloof alleen in mezelf. |
TJAKKA! :p
suez.. je zegt dus nu dat omdat er een groep is die extremistisch is dus daarom kun je maar beter niet geloven hebben?... beetje generalisatie, zie je veel in deze thread, mensen die tegen godsdienst zijn zien alleen de slechte kant en beoordelen een hele groep aan een kleine groep "slechterikken" |
|
|
| DjSuez |
| quote: | | Lol steeph... deze wijsheden heb je niet van de heer Schep toch? |
ja tuurlijk wel, k heb em weer ns opgebeld..:rolleyes:
| quote: | | nouuuuuuuu, d'r zijn dus van die mensen die zgn. bijna-dood-ervaringen hebben, en die zullen daar nog wel es een pittige discussie met je over aan willen gaan |
nou, die discussie zou k graag aangaan, want ik hjeb me daar vroeger ook redelijk in verdiept, maar ik geloof daar dus ook helemaal niks van...ik zou me wel weer eventjes in moeten lezen, en die spullen liggen bij me ouders thuis, maar het is chemisch te verklaren..
| quote: | | suez.. je zegt dus nu dat omdat er een groep is die extremistisch is dus daarom kun je maar beter niet geloven hebben?... beetje generalisatie, zie je veel in deze thread, mensen die tegen godsdienst zijn zien alleen de slechte kant en beoordelen een hele groep aan een kleine groep "slechterikken" |
daarom zei ik ook dat deze uitspraak genuanceerd moest worden, het is natuurlijk niet zo dat er geen godsdienst moet zijn op basis van deze kleine groep. Je kunt het vergelijken met een jongetje in een klas die iets stouts heeft gedaan en het niet wil zeggen, waardoor de hele klas moet nablijven; een kleine groep verpest het (imago) voor de rest. En ik weet niet of het nut van godsdienst dezer dagen nog wel opweegt tegen de doden die het kost. |
|
|
| ScuL |
ik twijfel of ik hier wel oprecht moet antwoorden maar toch.
van mij mogen alle boeken die bijbel, koran of thora genoemd worden per direct de prullenbak in.
veel van de argumenten die ik hiervoor heb worden al genoemd in deze thread. god bestaat niet, allah ook niet en 'bewijs maar eens dat ze niet bestaan' is altijd het antwoord dat een gelovige geeft. ontkenningsfase misschien? we zijn ontstaan uit bacteriën en stammen af van apen. geen één oppermachtige vent die daar aan te pas komt door mensen te kneden uit klei of uit te braken zoals ik ooit eens bij godsdienst op school heb gehoord. grotere lariekoek bestaat er niet.
wees 's realistisch en kijk om je heen. in slechte tijden moet je sterkte zoeken bij je medemens en niet bij een of andere heilige uit een fabeltje. grow up :rolleyes: |
|
|
| DjSuez |
| quote: | ik twijfel of ik hier wel oprecht moet antwoorden maar toch.
van mij mogen alle boeken die bijbel, koran of thora genoemd worden per direct de prullenbak in.
veel van de argumenten die ik hiervoor heb worden al genoemd in deze thread. god bestaat niet, allah ook niet en 'bewijs maar eens dat ze niet bestaan' is altijd het antwoord dat een gelovige geeft. ontkenningsfase misschien? we zijn ontstaan uit bacteriën en stammen af van apen. geen één oppermachtige vent die daar aan te pas komt door mensen te kneden uit klei of uit te braken zoals ik ooit eens bij godsdienst op school heb gehoord. grotere lariekoek bestaat er niet.
wees 's realistisch en kijk om je heen. in slechte tijden moet je sterkte zoeken bij je medemens en niet bij een of andere heilige uit een fabeltje. grow up |
los van of je gelijk hebt...je hebt het wel over een gevoelig onderwerp...en je praat er niet erg zachtzinnig over.
En nu of je gelijk hebt..:) ik studeer biologie dus ik hoor er van alles over, en ik ben aanhanger van de evolutietheorie, maar waarom zou God geen evolutie kunnen zijn? want daar heeft niemand nog wat over gezegd. Het is wel de kracht geweest die ervoor heeft gezorgd dat we zijn wie we zijn, dus waarom niet? en hoe graag ik het ook bewezen zou zien, het is nog steeds niet zeker of we wel van bacterien afstammen. De moleculaire en de histologische taxonomen zijn het nog steeds niet met elkaar eens... |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by DjSuez
los van of je gelijk hebt...je hebt het wel over een gevoelig onderwerp...en je praat er niet erg zachtzinnig over.
|
in mijn ogen is er niets gevoeligs aan en het enige wat ik erover te melden heb is mijn mening.. daar zijn fora voor. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|