return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Hoe zie jij godsdienst?

!_PeTrUs_!
Ik ben volledig Atheist!

Ik 'geloof' eigenlijk nergens in maar zou t wel vreemd vinden als wij het enige stukje planeet in dit heelal zouden zijn waar iets van leven mogelijk is.

En wie zegt dat er maar 1 heelal is ;)
Blik
Amen Donna

:)
TimeportE
quote:
Originally posted by Rinus
Godsdiensten zijn naar mijn mening al lang achterhaald. Ik vind ze vooral niet geloofwaardig en daarom geloof ik er al niet in. Veel dingen in de bijbel zijn gewoon wetenschapelijk tegengesproken en dan zijn er toch nog mensen die zegen nee het is zo en zo gebeurd.

De wereld zal ook een stuk minder problemen hebben als er geen godsdiensten waren er zullen iig een heel stuk minder oorlogen zijn geweest.

Kijk mensen mogen er best in geloven maakt me echt helemaal niks uit. Ze moeten alleen mij er niet mee lastig vallen en andere mensen die er niet in geloven of in een andere geloof geloven voor bijv varkens uitmaken (Lees Koran).

Amen

kijk bij dit soort reacties komt erbij mij een soort ongeloof naar boven.. kunnen mensen echt zo naief zijn (sorrie hoor maar dit moet ik eff kwijt :p) de bijbel is niet gebaseerd op feiten (gedeeltelijk) het is neit een boek dat alle regels en alle andwoorden op ieders vragen heeft.. het is min of meer een richtlijn! natuurlijk zijn dingen wetenschappelijk tegengesproken, duhh.. niemand kan een zee in 2 spleiten..

en je zal wel gelijk hebben dat er minder oorlogen zouden zijn geweest, maar als het niet geloof kwesties waren geweest dan zouden het al andere dingen zijn geweest!! en zoals jij het nu bekijkt, dat er minder geweld zou zijn op de wereld, bekijk je het erg negatief.. kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

en bij dat laatste, huh.. wie vallen jou lastig (behalve jehova gozers), wie noemen jou een varken omdat je niet in een god geloofd?..
Cosmic Guy
quote:
Originally posted by DjSuez

In je signature staat trouwens wel de kern van het hele christelijke geloof.....Opzet of toeval?

PS> mn antwoord komt later
Teknikol
quote:
Originally posted by TimeportE
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

Om te beginnnen: Ik geloof in nix, dus atheďst.
Maar hier heeft mister TimeportE een punt waar ik nog nooit over nagedacht heb. En het is nog waar ook.
Dus er staat wel degelijk nuttige info in de bijbel, alleen er staat ook spul in dat mij er niet van overtuigd dat God bestaat. Daar wil ik harde bewijzen voor hebben. Ik heb God of de bijbel niet nodig voor steun. Daarvoor zijn familie en vrienden.
Na de dood is er nix. Er is geen hard bewijs dát er iets is dus is er ook nix. Klinkt kortzichtig misschien, maar daar ga ik nou eenmaal vanuit.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland