return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Hoe zie jij godsdienst?

kolkiewolkie
quote:
Originally posted by TimeportE
ben wel gelovig.. ik geloof in God .. de bijbel is min of meer een richt lijn, maar natuurlijk is niet alles waar.. :)

hier ook, dat niet elke zondag naar de kerk heb ik er opzettelijk uitgeknipt, want dat doek wel zo ongeveer :)

(sommige mensen zullen zich nu achter het oor krabben en denken: hoe doet ie DAT nou weer dan :conf: , met al z'n feesten-waar-ie-naar-kerktijd-van-weer-komt, maar gelukkig is d'r 's avonds ook kerk, hoewel ik de dienst niet altijd volledig meekrijg :D ).

en dat met die cash dat zit ook zoals TP het zei, kost genoeg om zo'n gebouwtje staande te houden, dominee's te betalen enz. enz.

verder is het enerzijds true dat er mensen zijn die vechten om de godsdienst, maar da's lang niet altijd het geval (denk aan koude oorlog, vietnam), en anderzijds is het zeeeeeer true dat er mensen echt steun in kunnen vinden :) :) .

/kijkt es naar z'n project... zullen we verder gaan..... nah, tiep nog even wat meer

waaaaaaaant oorlogen enkel en alleen afschuiven op geloof vinnik PERSOONLIJK nogal cheap, daar het vooral intolerantie, haat en het gebrek aan respect voor een ander z'n denkbeeld is dat de oorlogen voedt.... in dat opzicht vind ik, met alle respect hoor, de opkomst van moslims zorgelijk. Heb me er nooit echt in verdiept, maar aan de oppervlakte lijkt het me een heel hoog gehalte van intolerantie te hebben, wat zich dan uitdrukt in: zo moet het en als jij niet met ons meedoet dan ben jij exit (plat gezegd, nogmaals, zo LIJKT het wel
eens)....

magoed, hier hou ik het bij, als me nog wat te binnen schiet zal ik het niet nalaten dat hier neer te typen

greetz

[edit]
ik zie dat timeporte me weer net te snel af is in sommige dingen, maar wat hij zegt denk ik ook (zo ongeveer) :)
[/edit]
DjSuez
quote:
kijk das idd voor veel mensen niet te bevatten die zelf nie geloven. dingen zoals geluk geloof ik in en toch ook weer niet, heel raar.. kan het nie echt goed uitleggen. sorrie!

jammer...:)

quote:
waaaaaaaant oorlogen enkel en alleen afschuiven op geloof vinnik PERSOONLIJK nogal cheap, daar het vooral intolerantie, haat en het gebrek aan respect voor een ander z'n denkbeeld is dat de oorlogen voedt.... in dat opzicht vind ik, met alle respect hoor, de opkomst van moslims zorgelijk. Heb me er nooit echt in verdiept, maar aan de oppervlakte lijkt het me een heel hoog gehalte van intolerantie te hebben, wat zich dan uitdrukt in: zo moet het en als jij niet met ons meedoet dan ben jij exit (plat gezegd, nogmaals, zo LIJKT het wel eens)....

ik heb ook niet gezegd dat álle oorlogen uit godsdienst voorkomen, maar wel een aantal natuurlijk, zoals de Jihad en dergelijke. Verder met ik het met je eens wat betreft die moslims, maar dat lijkt me meer iets voor een andere thread.:)
Jappio
quote:
Originally posted by DjSuez
Ik ben me laatst eens gaan verdiepen in wat filosofie, en ik ging eens nadenken over godsdienst. Nou geloof ik niet in een god, maar ik ben ook niet volledig atheist. Hoe zit dat met jullie? (lekker diep, maar ik heb geen zin omte gaan beginnen aan men scriptie over het migratiegedrag van walvissen..:rolleyes: :D )

en ehh, leidraad is natuurlijk met ei...

Pff heb je weer een spacecake op steeph? Of gaan die hersencellen van jou beter werken bij -10? whehe

Ehm mijn antwoord is zo'n btje hetzelfde als die van timeporte. Ik geloof in god, ben zo opgevoed, en af en toe geeft het je best wel btje steun. Tis bij mij ook niet zo dat ik elke week naar de kerk ga :)
Flipper01
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
en dat met die cash dat zit ook zoals TP het zei, kost genoeg om zo'n gebouwtje staande te houden, dominee's te betalen enz. enz.

verder is het enerzijds true dat er mensen zijn die vechten om de godsdienst, maar da's lang niet altijd het geval (denk aan koude oorlog, vietnam), en anderzijds is het zeeeeeer true dat er mensen echt steun in kunnen vinden :) :) .

Daar heb je ook wel gelijk in, maar ik doelde vooral op vroeger toen corrupte dominees aflaten verkochten voor een hoop geld. In nederland is dit gelukkig niet meer het geval, de kerk heeft juist nog maar net genoeg geld (en vaak nog te weinig) om in de onderhoudskosten te voorzien. Maar ik geloof dat er in andere landen nog wel misbruik wordt gemaakt van het geloof.

Mensen zoeken gewoon een excuus voor oorlog, maar het is toch heel erg zielig om ruzie te gaan maken over het meningsverschil dat Adam en Eva naakt ronliepen.. Er zijn een hoop mensen die de Bijbel heel erg letterlijk gaan nemen, terwijl het eigenijk gewoon een mooin verhaaltje is wat bestaat uit een aantal 'feiten'. Net zo erg als de Moslims die de Koraan op hun eigen manier gaan interpreteren om zo de baas te kunnen spelen over hun vrouw
TimeportE
heee.. schijnt dat ik nog iets nuttigs gezegd heb ook! :D

btw.. leuke discussie, ook al misschien gevoelig onderwerp.. (ik reageerde ook wat persoonlijk aangevallen :))

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland