|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by Flipper01
Maar het idee dat er mensen geld aan de kerk geven zodat God hun dan goedgezind is vind ik erg schijnheilig. |
mensen geven geld door middel van collecte aan de kerk zodat de kosten die gemaakt worden betaald kunnen worden.. de kerk heb bijna geen inkomen dus.. mensen geven geen geld zodat god hun goedgezint is.. das enorme onzin.. |
|
|
| DjSuez |
| quote: | | Zonder godsdiensten zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, maar tevens zouden de mensen weer een andere manier hebben gevonden om oorlog te voeren! |
hmm, zonder godsdienst hadden we nu echt wel in een vernaaide wereld geleefd hoor. Door godsdienst zijn er normen en waarden en een moraal in de samenleving gekomen. T klinkt raar, maar tis wel zo!
en over die oorlogen heb je gelijk, ik snap niet dat er naastenliefde verkondigd wordt terwijl je je nssten allemaal aan t afschieten bent..
En over die maatschappelijke ontwikkeling, we zijn dan wel steeds verder gekomen met ons denknivo, en voor mij is godsdienst ook overbodig geworden, maar ik zie een eventuele god ook heel anders. En ik weet niet, voor vele ouderen nu is godsdienst het enige houvast, omdat ze deze idiote wereld niet meer bij kunnen houden, dus houden ze zich vast aan t meest onbegrijpelijke wat er bestaat... |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by Raymond
Ik vind geloof het bron van al het kwaad, omdat je je afschermt van de samenleving en niet meer met een objectieve blik kan kijken naar de maatschappij.... Alles wordt beheerst door die ene god. |
dit is zo enorm dom.. serieus als je dit denkt dan ben je echt nie goed in je hoofd. er zijn idd mensen die godsdienst zo zien, super extremistisch. Meeste mensen geloven in god omdat ze zo zijn opgegroeid, er is niet echt een reden of bewijs waarom ik in god geloof maar dat is denk ik het begrip: geloof.. in iets geloven zonder tastbaar bewijs..
ik snap niet dat je gosdienst kan zien als iets dat "kwaad" is.. "wij" ons afschermen van de samenleving???... |
|
|
| DjSuez |
| quote: | | er is niet echt een reden of bewijs waarom ik in god geloof maar dat is denk ik het begrip: geloof.. in iets geloven zonder tastbaar bewijs.. |
kijk, daar sla je de spijker op zn kop!
ik wil zó graag weten waarom mensen nog in een god geloven, als er om hun heen zo veel dingen ontdekt worden, en er steeds minder plaats overblijft voor geloven, als je ook iets kan wéten, bijvoorbeeld de evolutietheorie...wie o wie kan mij dit vertellen? |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by DjSuez
kijk, daar sla je de spijker op zn kop!
ik wil zó graag weten waarom mensen nog in een god geloven, als er om hun heen zo veel dingen ontdekt worden, en er steeds minder plaats overblijft voor geloven, als je ook iets kan wéten, bijvoorbeeld de evolutietheorie...wie o wie kan mij dit vertellen? |
kijk das idd voor veel mensen niet te bevatten die zelf nie geloven. dingen zoals geluk geloof ik in en toch ook weer niet, heel raar.. kan het nie echt goed uitleggen. sorrie! :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|