return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 
Hoe zie jij godsdienst?

DjSuez
quote:
Sjah en een onschuldig kind wat verkracht wordt is zeker ook ergens schuldig aan en dat zijn dus de gevolgen voor t kind,riteeeee

ekzaktemant:)

quote:
Weet je wat we doen? We schrijven een boek! en als t boek dan over 2000 jaar goed blijkt te verkopen, en er allemaal kunst op gebaseerd wordt, dan is het dus waar!!!

idd, like i said, maar dan wat bondiger...:D
magrec
Ach ja uiteindelijk mag iedereen geloven wat hij of zij wil.
Gelukkig zijn de meeste mensen die geloven ook niet extreem en zullen zij mensen ook niet aanspreken op het feit dat zij niet geloven. Helaas zijn er altijd extreme gevallen en vind ik dat erg verwerpelijk. Waar ik woon (niet zozeer in mijn dorp maar wel op andere plekken in de veluwe) wordt het geloof nogal extreem uitgedragen. Geen televisie en radio bijvoorbeeld. Situaties waar kinderen extreem beschermend worden opgevoed en waar ook mishandeling van vrouwen regelmatig voorkomt. Neem nou ook bijvoorbeeld de meningokokken inentingen hierop de veluwe, waarbij in in aantal gemeentes maar een heel klein aantal kinderen is ingeënt tegen meningokokken alleen maar vanwege de godsdienst.

Hier hou ik dus niet van en dit zorgt voor problemen zeker voor de kinderen die na de middelbareschool in een soort van isolement vallen omdat ze gewoon totaal anders zijn opgevoed dan andere kinderen en daardoor heel vaak buiten de boot vallen en daardoor ook niet meer buiten hun christelijke gemeente zullen komen.

Een tijd geleden vond ik zowiezo alles wat met het geloof te maken had maar erg scheinheilig maar sinds dat mijn oma een ernstige ziekte heeft en ik hoor hoeveel steun zij krijgt van de kerk een preek en een gebed speciaal voor mijn oma die ze helaas niet meer kon bijwonen maar wel speciaal op een bandje heeft gekregen waar ze naar kan luisteren en zich daardoor gesterkt voelt ook al weet ze dat ze door die gebeden haar ziekte niet zal overwinnen. De mensen die haar bezoeken en die haar gezelschap bieden in het bejaardentehuis namens de kerk dat soort dingen zijn echt de dingen die haar helpen door moeilijke tijden en ik denk niet dat mijn oma een gelukkig leven zou hebben gehad zonder die kerk vooral omdat mijn ouders zo ver weg wonen en mijn oma al 35 jaar weduwe is dan zou ze een heel ander en zeer waarschijnlijk zeer eenzaam leven hebben gehad, en daarom is het in mijn ogen nog steeds goed dat er verschillende godsdiensten zijn ook al zijn er verschrikkelijke dingen door gebeurd.

Maar stel nou dat er geen geloof in een god was mensen willen toch graag ergens in geloven en ik denk dat er dan veel meer "sektes" zouden zijn geweest dan nu al het geval is.
Terpsichore
Ik vindt deze discussie heel interessant en hoop dat ie goed door kan gaan.
Maar vraag nu niet steeds om bewijzen ofzo want niet alles is aan te tonen, dat is ook niet nodig.

Donna, met dat voorbeeld van dat kind. Uit jou post maak ik op dat die verkrachting eigenlijk de schuld is van God, omdat ie wist dat het zou gebeuren (zoals DjSuez beweerd) en het dus zou moeten hebben voorkomen. Maar het is toch die verkrachter die deze beslissing nam? Dat kan God toch niet tegenhouden. Dat is juist die vrije wil. Je kan er goede en slechte dingen mee doen.
Donna
jahjah,en god hoeft dat kind niet te beschermen tegen t kwaad dat m overkomt?
Terpsichore
quote:
Maar stel nou dat er geen geloof in een god was mensen willen toch graag ergens in geloven en ik denk dat er dan veel meer "sektes" zouden zijn geweest dan nu al het geval is.

^ Helemaal juist. Mensen hebben uit nature een behoefte om in iets te geloven. Veel mensen die niet in een religie geloven zoeken daarom naar sektes en andere 'groeperingen'.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland