|
|
| Terpsichore |
DjSuez | quote: |
God wordt in de bijbel beschreven als een alwetend persoon, iemand die álles weet, dus ook wat jij morgenavond gaat doen. Als dat zo is, is dus vantevoren bekend wat jij gaat doen, je hebt dus het idee dat je een vrije wil hebt, maar in feite doe je niets anders dan een regisseur volgen. Hetzelfde als een treinmachinist; hij denkt dat hij wel zelf kan bepalen wanneer hij remt etc, maar in feite volgt hij gewoon het spoorboekje
|
^ Je gaat hier toch echt in de fout. God weet alles inderdaad maar omdat ie alles weet 'zegt' ie jou niet wat je moet doen. Dat beslis je zelf. Heb ik net uigelegd.
Wat denk je nu dat het verschil is tussen jou en mij betreffende beslissingen nemen? Geen. Allebei nemen we beslissingen die we zelf willen. God heeft ons juist die vrijheid gegeven. |
|
|
| TimeportE |
ik zou me der buiten houden maar eff iets snel
dingen verklaren door middel van een god kwam van de grieken af,
volgens mij niet van het katholieke geloof! |
|
|
| total woot |
Ik was niet van plan nog te reageren, maar ik moet toch ff wat kwijt:
| quote: | Mensen die zeggen dat God niet bestaat, ala, maar om God af te doen als verzinsel (o.a. Eiregooie en Donna) gaat imo te ver. Dus jullie wouden beweren dat al die miljoenen (zo niet miljarden) mensen allemaal in een verzinsel geloven voor meer dan 2000 jaar? Voor heel veel mensen is geloof al eeuwen een steun en putten er kracht uit (voor de een wat meer als voor de andere natuurlijk). Over ter wereld staan prachtige kerken, de Bijbel is het meest verkochte boek ter wereld, bijna alle (klassieke) kunst is geinspireerd door de Bijbel en dat zou allemaal een verzinsel zijn? Als God niet zou blijken te bestaan dan is de BESTE GRAP OOIT...
|
Weet je wat we doen? We schrijven een boek! en als t boek dan over 2000 jaar goed blijkt te verkopen, en er allemaal kunst op gebaseerd wordt, dan is het dus waar!!!
Sorry hoor dit is echt een Bull-redenering. dat mensen erin geloven, en er troost uit putten zegt HELEMAAL NIETS over het al-dan-niet bestaan van God.
| quote: |
er is nog geen enkel bewijs dat de mens uit de aap voortkomt. |
En? is er wel een bewijs dat wij uit een rib komen dan?
| quote: | Maar het allerbelangrijkste bewijs voor Gods bestaan (met betrekking tot het evolutie thema) is juist die gave van vrije wil. De mens is het enige wezen op aarde wat over een eigen vrije wil beschikt. Geen enkel dier heeft dit. Dieren hebben een instinct.
Juist die gave kan niet door de wet van evolutie tot stand komen, dat is God. |
Of juist puur toeval?
Ik sta open voor n goede discussie. maar kom dan wel met redelijke argumenten aanzetten, en beroep je niet op: "het is geloof, dat kun je niet bewijzen, dat weet je gewoon", want dan kunnen we net zo goed ophouden met deze discussie. Geef je mening, en ONDERBOUW die, met argumenten waar we het niet oneens over kunnen zijn.
mvg
WooT |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by total woot
Ik sta open voor n goede discussie. maar kom dan wel met redelijke argumenten aanzetten, en beroep je niet op: "het is geloof, dat kun je niet bewijzen, dat weet je gewoon", want dan kunnen we net zo goed ophouden met deze discussie. Geef je mening, en ONDERBOUW die, met argumenten waar we het niet oneens over kunnen zijn. |
das juist zo rottig.. gelovigen hebben geen bewijs nodig en niet gelovigen wel.. :) maar ja, het is en blijft een leuke discussion om te volgen |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Terpsichore
^ Natuurlijk heb je wel een vrije wil. Jij neemt jou beslissingen, niet God. God heeft de mens geschapen naar zijn beeld en jij mag keuzes in je leven maken hoe je dat ook wilt. Goed of slecht, daar ben je helemaal vrij in. Later moet je natuurlijk wel de consequencies van die keuzes aannemen. |
Sjah en een onschuldig kind wat verkracht wordt is zeker ook ergens schuldig aan en dat zijn dus de gevolgen voor t kind,riteeeee:rolleyes: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|