return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 
Hoe zie jij godsdienst?

ScuL
ik bedacht me net onder de douche net nog iets.
de hedendaagse samenleving staaft inderdaad wel voor een deel op de christelijke normen en waarden maar volgens mij zijn de grondleggers van de 'beschaafde samenleving' nog altijd de Romeinen en de Grieken. die geloofden in compleet andere goden dan de christelijke mensen in de (vroege)middeleeuwen. [die overigens ook niet al te vriendschappelijke kruistochten op hun naam hebben staan].
Terpsichore
Zozo dan! Ben eindelijk door de hele topic heen! :)

Ik ben dus gelovig en net zoals iemand anders op het forum hier ga ik ook elke zondag naar de kerk. Ja, na een zaterdag stappen is dat heel moeilijk omdat ik naar de ochtend mis ga. Vaak ga ik dus pas na de mis slapen. :D

Ok, ik heb een menig over dat evolutie verhaal wat zoveel mensen hier schijnt te intereseren.
Ik geloof ook in de evolutie en dat mensen min of meer uit 'apen' zijn ontstaan. Maar wat is het moment geweest dan dat de 'aap' de mens werd? Daar zie ik de hand van God. Op een gegeven moment in de evolutie heeft God (die almachtig en tijdloos is) een eigen wil gegeven aan zo'n 'aap', en daaruit is toen de mensen ontwikkeling tot stand gekomen.
Dit lijkt mij het meest logische want hoe leg je dan uit dat apen nu apen blijven en niet verder evolueren sinds honderdduizenden jaren?
Maar het allerbelangrijkste bewijs voor Gods bestaan (met betrekking tot het evolutie thema) is juist die gave van vrije wil. De mens is het enige wezen op aarde wat over een eigen vrije wil beschikt. Geen enkel dier heeft dit. Dieren hebben een instinct.
Juist die gave kan niet door de wet van evolutie tot stand komen, dat is God.:)

Nu kan je natuurlijk gaan debateren wanneer dat moment is geweest maar dat is weer een ander thema.
Donna
Destiny laat zich niet bepalen,maar bepaald.
Het spreekwoord "Het noodlot tarten" is waar ik me aan houd,als iets anders loopt dan je dacht,accepteer t maar want t zal zo moeten zijn.
En natuurlijk kan het lot door vanalles beinvloed worden maar dan duurt t alleen maar langer voor er gebeurd wat er zou moeten gebeuren.

Bedoel hier dus mee,dat je t noodlot NIET moet tarten,staat r idd een beetje ongelukkig;)
Soms doe je iets waarvan je van te voren al een vaag slecht gevoel over had ofzo,en t pakt ook flink fout uit,dan vind ik dat je t noodlot getart hebt,want je voelde dat je t eigenlijk nie moest doen.

Zo bedoelde ik t dus.

En de aap is ook weer door een natuurlijk iets ontstaan like bacterieen ofzo,god zn hand heeft nog never iemand gezien of geschud:)

Leven na de dood denk ik wel maar weet ik niet,want die bijna doodervaringen zijn van mensen die weer teruggehaald zijn,misschien zijn dat wel beelden die je hebt tijdens t "doodgaanproces"
Weet wel dat mensen die dood aan t gaan zijn de meest vage dingen zien en zich daaraan soms vastklampen,ze concentreren zich op dat punt terwijl ze hun laatste adem uitblazen,en als ze eenmaal dood zijn hangt r een heel vage sfeer in die kamer,soms maakt t me onwijs rustig en soms moet ik maken dat ik wegkom,waar dat vandaan komt weet ik echt niet,maar tis zekers heel apart.
DjSuez
Zo, ik ben terug...was een erg leuke avond en nacht, maar dr is niks gebeurd..

quote:
de hedendaagse samenleving staaft inderdaad wel voor een deel op de christelijke normen en waarden maar volgens mij zijn de grondleggers van de 'beschaafde samenleving' nog altijd de Romeinen en de Grieken. die geloofden in compleet andere goden dan de christelijke mensen in de (vroege)middeleeuwen. [die overigens ook niet al te vriendschappelijke kruistochten op hun naam hebben staan].

Plato is de grondlegger geweest van het christendom, en die leefde al een paar honderd jaar voor christus, alleen heette het toen nog geen christendom.

quote:
Ik geloof ook in de evolutie en dat mensen min of meer uit 'apen' zijn ontstaan. Maar wat is het moment geweest dan dat de 'aap' de mens werd?

dat zie je verkeerd, er is niet een moment aan te wijzen wanneer de aap een mens werd, daar zitten nog een paar tussenvormen met allerlei wetenschappelijke verschillende namen tussen.

quote:
Dit lijkt mij het meest logische want hoe leg je dan uit dat apen nu apen blijven en niet verder evolueren sinds honderdduizenden jaren?

Apen evolueren ook nog steeds hoor, maar godzijdank verandert niet elk beest hier op aarde in een mens...moest er niet aan denken!

quote:
Maar het allerbelangrijkste bewijs voor Gods bestaan (met betrekking tot het evolutie thema) is juist die gave van vrije wil.

kijk, nou heb ik je...jou god is Almachtig, wat betekent dat hij ook alwetend is. Als hij alwetend is, heb je geen vrije wil. Er is namelijk ten allen tijde bekend bij hem wat je gaat doen of ondernemen, ookal besluit je ineens iets anders te gaan doen als verwacht, want dat voorziet ie ook. God is op zon manier toch enorm immoreel? Hij weet dat er miljoenen mensen onschuldig sterven, dat iemand over 50 jaar zen buurman gaat vermoorden...en het is allemaal zijn schuld. Als god niet alwetend zou zijn, zouden we wel een eigen wil hebben, maar dan is tie niet alwetend, wel moreel...maar dat is niet de god uit de bijbel of koran of wat dan ook...
Donna
Psies:)

Wat ik veel stoerder vind dan de bijbel zijn de mensen die spreekwoorden gemaakt hebben,velen zijn al ik weet niet hoe oud,en in principe zijn ze gewoon allemaal waar:)

En veel mensen weten niet wat r allemaal in die bijbel verteld word maar spreekwoorden kent elk mens wel;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland