|
|
| T.H.C. |
Ik heb net alles gelezen en heb een aantal reply's gezien waar ik het helemaal mee eens ben, heb geen zin om alles te quoten.
Ik ben ook atheïst, ben er wel van overtuigd dat het geloof zijn nut heeft gehad en misschien nu ook nog wel maar iig niet voor mij.
Ik werk sinds kort wel eens samen met een jehova, echt hele discussies met hem gehad maar hij lult zich er meestal wel redelijk uit. Het enige waar ik me echt kwaad om kan maken is dat hij zijn kinderen niet inent en ook geen donorbloed krijgen als ze dat nodig hebben,die kinderen hebben nooit kunnen kiezen. hier kan ik echt niet bij...erg ziek
ik heb ook nog een moslimcollega,Wel interessant om het eens van de andere kant te zien.
| quote: | Originally posted by Donna
Ik geloof in t lot,t lot ruled life,en niemand ontkomt aan "Destiny"
|
Destiny vind ik een beetje klinken alsof het van te voren allemaal bepaald is, je lot...nee ik geloof ook niet in lot, ik denk dat het aan elkaar hangende toevalligheden of keuzes zijn...als ik 8 jaar geleden niet... enz enz.
edit:
| quote: | Originally posted by TimeportE
en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend)..
|
Nee hoor die geleerden van je kunnen het alleen nog niet nabootsen in een lab. Er zijn genoeg theorien over hoe de eerste eencelligen zijn ontstaan en in ik vind de "god theorie" nog de meest ongeloofwaardigste.(no offence) |
|
|
| DjSuez |
| quote: | | en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend).. |
De wetenschap is inmiddels zeker wel zover dat ze weten hoe bacterien zijn ontstaan. Dr zijn namelijk eerst aminozuren ontstaan uit losse elementen (pure aantrekkingskracht), vervolgens stukjes membraan, die zijn in poeltjes terechtgekomen, ingedampt, en dan zijn ze gaan binden...zie o.a. de proef van Miller, en ik zou je plaatsjes kunnen laten zien van fossielen van een soort pre-bacterien.
| quote: | | Het is ZIJN visie op de kant van het verhaal en ZIJN mening, maar een eigen mening wordt niet zo op prijs gesteld in de kerk is het niet.......? CASE CLOSED! |
in het geval van CASE CLOSED zou er geen discussie mogelijk zijn. Discussies zijn er op gericht info uit te wisselen, en daarbij hoort vaak proberen je 'tegenstander' te overtuigen van jou gelijk, dr mag dus zeker wel over gepraat worden. En niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn.
Nog een stellinkje dan:
Als er een God bestaat zoals deze beschreven wordt binnen het christendom, bestaat er geen eigen wil! |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by TimeportE
en zelfs alle geleerden weten op een gegeven moment niet hoe de eerste bacterien etc zijn ontstaan, er is een heel zwart gat aan info voor dat.. "op eens waren ze der" (daarvoor dus nix bekend)..
en ik ga verder nie in op domme uitspattingen zoals: grow up en grotere lariekoek..
het is wel degelijk een gevoelig onderwerp voor sommige misschien zou je eens meer respect over bepaalde dingen kunnen praten, zoek dat maar op in de bijbel :rolleyes: |
daar is wel degelijk wat over bekend, zie replies hierboven.
spijtig dat je dat uitspattingen vindt, misschien zijn de mensen in de wat meer afgezonderde delen van het land kennelijk toch niet zo ruimdenkend als wij in de randstad.
respect komt best in mijn vocabulaire voor, maar ik geloof nou eenmaal niet in sprookjes. |
|
|
| DjSuez |
ik vind dit echt interessant!
maar nou niet zo interessant dat k me date vanavond der voor ga afzeggen...:rolleyes: :D
dus ik lees en reply vanavond laat wel, en als t n hele vruchtbare avond wordt morgenochtend..;) :happy2: :happy2: |
|
|
| Raymond |
Een ding waar we wel zeker van kunnen zijn, is dat iedereen verschillend is en anders over dingen denkt......
Ik heb wel eens een boek gelezen "a strange new world" dan morgen we blij zijn met onze maatschappij..... :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|