|
|
| ScuL |
| För oss i Holland är det också billigare att köpa HiFi, TV osv i Tyskland. Men skillnaden med Sverige är att jag körar bara 10 mil och för ni är det fast omöjlig :D |
|
|
| Vizay |
| japp ni har så rätt så rätt....dom har 60 vi har 50...fast är det inte 115V dom har.....har för mig att de e 115 å inte 117 iaf :) |
|
|
| ScuL |
det var alltid 110V i USA och 220V i Europa.
men efter nya lagen skulle man ha 120V och 240V i 2015 eller sånt..
just nu finns det en övergång. i Europa har vi 230V nu och i USA har man 115V...
de har gjort det så för att det är viktigt att elektriska apparater fungerar på den voltage.. annars går det *kaboom* :D
med frequency förändar ingenting.. 60hz där och 50hz här .. |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by Vizay
japp ni har så rätt så rätt....dom har 60 vi har 50...fast är det inte 115V dom har.....har för mig att de e 115 å inte 117 iaf :) |
Du har säkert rätt, ja skrev bara de som stod på kartongen mixern kom i. :)
En annan "rolig" liten grej är att volt antalet varierar, ibland kan de va 231V lr kanske 228V. Men ja kommer inte ihåg va de berodde på.
Ta Raaaaa! :D |
|
|
| AC. |
| Så vad för priser pratar vi om här igentligen? vad kostar turntables (technics) i tyskland? vet bara att de är alldeles för dyra i sverige, nya. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|