|
|
| Glorie |
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee
mumma, då kan vi äta det. haha :D |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram.. |
TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Glorie
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee
mumma, då kan vi äta det. haha :D |
ja visst e dem...
får ta och dela på ett (eller många:)) paket nån gång :) |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Aendy
TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen. |
Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by dbl
ja visst e dem...
får ta och dela på ett (eller många:)) paket nån gång :) |
mmmm ;) nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar :( nu e dom lite mer designsnygga liksom.. :( innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...
åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt :( så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt ;)
mummmaaa :D
d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig ;) vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån :( |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|