return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 
Glasstråden

Glorie
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha :D
Aendy
quote:
Originally posted by King of Clubs
Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..

TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.
dbl
quote:
Originally posted by Glorie
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha :D

ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många:)) paket nån gång :)
King of Clubs
quote:
Originally posted by Aendy
TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.

Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien.
Glorie
quote:
Originally posted by dbl
ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många:)) paket nån gång :)

mmmm ;) nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar :( nu e dom lite mer designsnygga liksom.. :( innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...

åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt :( så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt ;)

mummmaaa :D

d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig ;) vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån :(

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden