return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Vart framme igen

Vizay
Så har man vart framme å vart kreativ igen...fast den härgången ere en låt å inte en mix jag gjort :D

efter typ stora problem med inspiration å sånna grejjer så fick jag en kick för 2 dagar sen som resulterade i detta...

Ladda hem (det vanliga, ni vet högerklicka å så)

ge komentarer å kritik, ärligt...inge smör!!

som jag kan säga direkt så tror jag att jag ska ändra basljudet, får det inte riktigt så luftigt som jag vill men jag vet inte ....vad tycker ni? :)

aja lyssna å kritisera nu :D
SteveTranz4ever
Ja ... jag vet inte vad man ska gnälla på.... är ju ingen expert på att förklara men jag tyckte det lät genomgående bra...

Skulle väl vilja känna mer stor-rumskänsla på soundet som är vid typ 2.35... det lät så studio rums aktikt IMO.

Annars har jag inget å säga.... tycker som ljudets kvallitet var bra med volymer och känsla...

edit: Keep up the good work
(ftp TA-Sweden\Made by TA users !\Vizay aka Arctic sound system)
Vizay
hmmm jo jag förstår vad du menar....får totaldamp på det där med reverbs.....får inte till det alls utan att de låter konstigt :/

men jag jobbar på det ;)
Nyx
Jag tycker att låten var mycket bra ljudmässigt iaf. Skönt synthsound & sfärer. Fick en känsla av trance [] control på vissa ställen i låten av nån anledning..vilket är possitivt, eftersom jag diggar dem. Hade du lagt till lite 303 hade låten varit riktigt bra..jag sågar alla låtar som inte har 303 i sig! :toothless

+inga falska tongångar
+sköna sfärer
+gott synthsound
+lite trance [] control-sound
+helheten

-lite för soft
-ingen 303
-melodin

(Lyssnade med hörlurar..grannarna kan bli gnälliga om jag kör med speakers vid den här tiden :nervous: )
Vizay
har fixat till ljuden lite....fixat mindre studio å mer stor sal på synthen och sen har jag mastrat skiten i t-racks också (för er insatta som undrar) så jag har fått lite mer varmt ljud...och tyngre på basen utan att överdista skiten :)

har oxå fått in lite mer stereoljud i masteringen :)

ladda hem nya versionen

har lite ideer för att få ett lite mer fantasifullt piano, känns nästan som lite lite melodivariation på pianosidan :) men de kommer imorgon i så fall för jag måste sova nu :)

å den där 303'an kommer du aldrig höra nyx.....inte i den här låten iaf....fast jag har en annan låt som innehåller något som liknas vid en 303 :D

[edit]

steve du kan fixa så sound å system sitter ihop om du vill......har funderat fram å tillbaka på det där å kommit fram till att de nog ska va soundsystem för att vara korrekt :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden