|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Smekbar
För att förklara ännu lite mer vad jag ser som fördel med rökandet är t.ex. den här lilla 5minuters-pausen man tar från vad man nu än satt och sysslade med. Har man suttit still och jobbat med nånting (plugga, jobba med musik, whatever) i ett par timmar så tycker jag det är väldigt skönt att gå ut en stund, röka, och få lite perspektiv. Det eviga svaret på det argumentet är då "Jamen det kan man göra ändå". JA, det kan man, men gör man det? Nä. |
Givetvis gör man det. Är väl ingen konst att ta en paus? |
|
|
| Hauken |
| Att röka tobak har jag alltid låtit bli... verkar inte som man får ut något av det annat än lite abstinens då och då. Korkad drog imho, ska man göra något skadligt ska det f*n vara kul också! ;) |
|
|
| ScuL |
du citerar bara det som du vill svara på
| quote: | Originally posted by Smekbar
Dessutom tycker jag som sagt inte att staten har något som helst med det att göra. |
det har de dock. de betalar för din hälsovård när du för problemer
så har de också fullständigt rätt i att göra något att förekomma dessa problemer.
| quote: |
Det är väl trångsynt om nått? Många av mina favoriträtter/drycker nu uppskattade jag inte alls specillt mycket första gången jag åt/drack dem och vise versa. Smak förändras med tiden men den utvecklas också hela tiden man provar något nytt eller väljer något som man inte brukar välja. |
håller jag inte med
såg f.ö. nyss på nyhterna att Bhutan har införts totalförbud på använding och försäljning av tabak. kan bara hoppas att EU blir så smart att införa det här med. helst också alkhol.
bort med skiten |
|
|
| n0bben- |
| quote: | Originally posted by ScuL
såg f.ö. nyss på nyhterna att Bhutan har införts totalförbud på använding och försäljning av tabak. kan bara hoppas att EU blir så smart att införa det här med. helst också alkhol.
bort med skiten |
hah,
lycka till
detta medför endast allt allting smugglas istället..
totalförbud är aldrig den rätta vägen, det fungerar inte
verkade inte som någon ville argumentera mot mina åsikter ovan =( |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by n0bben-
verkade inte som någon ville argumentera mot mina åsikter ovan =( |
:)
ja höll me i det mesta, (då brukar man inte bry sig om att argumentera emot) nu ska vi se :p
| quote: | | För visst är det lustigt, skatterna höjs mer o mer men sjukvården blir sämre och sämre. Den ekvationen går inte ihop för mig. :S |
Sjukvården kunde bli bättre förvisso.. helt korrekt, den borde sättas i första hus. Varför den inte gör det är för mig oxå ett mysterium :confused: pengar finns det som sagt. å andra sidan... jag ska inte klaga föör mycket på sjukvården.. martijn berättade för mig (för ett tag sen) att i Holland får man betala sina egna operationer och dylikt. Kan bli en rätt saftig slant det...i sverige slipper man ju det, man får "bara stå i kö i två år" om det inte är akut.
alkoholen är nog den största boven i dagens samhälle. mycket våld är alkoholrelaterat, bilolyckor likaså, många familjer har säkert splittrats pga alkoholen. dessutom är det bra mycket mer pengar som går till att behandla alkoholister osv jämfört med rökare.
jag tror inte direkt rökning kan stå till svars för lika mycket som alkohol. |
jag tycker exakt som du där. rökning kan visserligen skada andra personer, så som passiv rökning, men det går inte att jämföra "en person som skadat sina lungor av passiv rökning" (lär inte finnas extremt många fall) och "en person som blivit ihjälkörd av rattfyllerist" (finns definitivt många fall)
sen det här med bilderna på rökpaketen, så visst tycker jag att rökare särbehandlas negativt. för som sagt, då borde även alkohol osv ha sådana bilder, men det tror jag varken rödvinsvänstern eller backslickhögern skulle gå med på. |
som ja sa tidigare, tycker jag det är fel med bilder. Det var ju tal om att de skulle sätta bilder på överviktiga människor på chokladkakor för inte så länge sen. "backslickhögern och rödvinsvänstern" haha :happy2:
För övrigt har väl rökningen minskat ganska mycket de senaste åren, i alla fall bland killar, istället snusar de som aldrig förr :Q |
jo siffrorna visar ju det iofs, men vad skulle nedgången rättfärdiga menar du? det är ju fortf. ett problem. dessutom ökar rökning bland tjejer, ska man bortse från det tänkte du? hängde inte me riktigt til the end där |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|