return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 
Förbud eller ej mot rökning på krogen

Glorie
http://www.expressen.se/article.asp?id=131183

Så, va säger ni? Sverige ska ju ta ett liknande beslut i framtiden.
Ja tycker det e grymt bra. Alla rökare tycker ju motsatsen dock,..

Mest för att man som ickerökare slipper besväras av stanken å röken i sig. Hår å kläder luktar hel*ete & rinniga ögon å ansträngd näsa vill väl ingen ha? Jag får så iallafall...om ja e nära.

För övrigt har de spikat datum för EMU-omröstning såg jag. 14/9 2003. Det som e kul e att sossarna håller med moderaterna :) om ett inträde i EMU.
King of Clubs
Som grov nikotinist så skulle jag bli fly förbannad om det blev rökfritt på krogen. Man har ju alltid fått röka ute, det är en del av krogkulturen. Detta skulle vara ett maktövergrepp. Om en krog vill vara rökfri så får dom ju det, också att en del av en restaurang måste vara rökfri tycker jag är helt okej.
MEN att staten ska tvinga alla krogar att vara helt rökfria går emot allt jag tror på.
Amnezia
jag tycker lätt att dom ska förbjuda rökning inne på dansgolvet å ja...inne överhuvetaget..ska man röka får man gå ut....finns ju i nästan alla fall nånstans på stället man kan gå ut på....

finns det nått mer irreterande än när allt man haft på sig å håret å allt luktar rök som fn.....

tror inte det kommer hålla om dom beslutar att typ halva lokalen fårman röka i...dels sprids det iaf till viss del å sen kommer 70% bryta mot regeln då å iaf röka på andra sidan....om dom ska kunna ha koll så måste dom kunna stoppa all me cigarett dom ser inne.....

hoppas d går igenom..iaf så d blir någon förbättring..:whip: :whip:
AC.
Jag tycker tveklöst att vi ska införa rökförbjud på krogen.
Jag skulle gärna se att det gällde rökförbjud inne i city till och börja med.
Rökning bör anses som skäl nog att inte få ut sjuhusförsäkrning vid fall som skulle kunnats orsakas av rökningen (denna kan man iofs diskutera vidare...)
inköp av ciggarett bör bör höjas till en åldergräns på 20år (samma princip som alkohol)

Det är dessutom äckligt att kyssa en rökare (men vad fan gör man inte när man är kåpt ;))
King of Clubs
Då tycker jag att man ska förbjuda alkohol på krogen för att fulla människor är sjukt jobbiga och att kyssa en alkis smakar skit! ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden