return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 
Förbud eller ej mot rökning på krogen

Funfrock
Jag ser gärna ett förbud men undrar hur det kommer gå om en massa högljuda människor står utanför klubbar och barer och röker. Kommer bli väldigt störigt om för folk som bor runt dessa ställen. Gissar också att det kommer bli större risk för bråk utanför klubbar.
SteveTranz4ever
Har vart på nåt fick och nån krog med rökförbud... var en jä'vla skillnad och det var skönt att sitta där... länge :)

Vet inte hur det skulle funka med förbud på alla ställen... isf. bara på restaurang och cafeer men på nattklubbar med fulla människor är det få som bryr sig... mest personalen de e synd om då...
St_Andrew
quote:
Originally posted by Virus
Då tycker jag att man ska förbjuda alkohol på krogen för att fulla människor är sjukt jobbiga och att kyssa en alkis smakar skit! ;)

mjaaaaaaaa, helt ärligt, finns fan inge äckligare o kyssa än nån som röker!!! måste vara nån jävligt snygg för att man ska göra det....

sen tycker jag det låter underbart med rökförbud. :D
JayBee
det finns så jävla många fördelar med rökförbud. den enda nackdelen är att de LATA rökarna måste gå utanför när de röker. bid deal liksom, det vore ologiskt om dem inte satt dit ett rökförbjud.

fan vad jag hatar att min jacka alltid ska lukta rök när jag kommer hem, och lukten sitter gärna i ett tag oxo.
Virus
quote:
Originally posted by JayBee
det finns så jävla många fördelar med rökförbud. den enda nackdelen är att de LATA rökarna måste gå utanför när de röker. bid deal liksom, det vore ologiskt om dem inte satt dit ett rökförbjud.

fan vad jag hatar att min jacka alltid ska lukta rök när jag kommer hem, och lukten sitter gärna i ett tag oxo.

"LATA?" Du skulle inte tycka att det var jobbigt att springa ut 10 ggr i kylan en kväll i Februari? Ganska "bid deal" om du frågar mig.

Hursomhelst så är det omöjligt att diskutera den här frågan mellan rökare och icke-rökare (Gudarna ska veta att jag försökt!). Icke-rökarna störs av röken, men för en kedjerökare är det en praktisk omöjlighet att gå ut utan cigg. Dödläge. Kommer inte ge mig djupare in i diskussionen.

Hursomhelst ser det mörkt ut. T.o.m. i Italien ska rökning förbjudas på klubbar i början av året sägs det.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden