return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 
Förbud eller ej mot rökning på krogen

Virus
quote:
Originally posted by mindshooter

Samma sak gäller på krogen i så fall...om någon väcker anstöt genom att dra en lina (förutsatt att det är lagligt som cigg) så kan man sedan dömma om personen som tar anstöt är känslig...eller om personen som drar en lina är okänslig. Det är en sakfråga. Men min poäng var, att även om linan väcker anstöt (kanske på samma sätt som någons utmanande klädsel eller som några av er andra kanske ser på andra sexuella läggning) så skadar den inte dig, och därför har du inte rätt att ta den rätten ifrån personen (nu är det olagligt, men du förstår).... Alltså, du har lika lite rätt att tvinga nån att sluta dra en lina som att sluta vara gay egentligen. För du har inte med det att göra, om det inte vore för lagen så skulle det vara så.
Jag ifrågasätter följaktligen inte heller folks rökande, utan säger snarare att dom gärna får göra det nånstans, där jag inte dör på kuppen. Hade röken inte skadat mig, då hade jag skitit i vilket.

Lagen var ordet.... Jantelagen!
Att man kan störas av rök förstår jag, men att ta mer illa upp om man ser någon dra en lina?
Att folk inte gillar rök och Brännhål på kläder förstår jag, men att man blir ännu mer upprörd av att se några sitta och dra en lina är enligt mig helt obegripligt. Det tolkar jag som en rädsla för det främmande och framför allt obehagligt blir det om sällskapet i fråga ser ut att ha trevligt. Fy bövulen! Hur kan dom göra så här mot oss? Vilka tror dom att dom är?
Goldiluxe
Alla verkar knarka ganska bra har :D!!!
vad sota ni ar som skriver sadar ang dra linor.
folk pa cola verkar inte sarskilt trevliga alltid kan jag val inte pasta... hmmm
reveal
quote:
Originally posted by Virus
Vilka tror dom att dom är?

"Dom" är gissningsvis 99% av befolkningen, dvs en ganska blandad skara människor. Frågan är väl snarare vilka den sista procenten tror att de är?
Virus
quote:
Originally posted by reveal
"Dom" är gissningsvis 99% av befolkningen, dvs en ganska blandad skara människor. Frågan är väl snarare vilka den sista procenten tror att de är?

Ja precis. Kanske skulle jag ha tagit användning av situationstecken för att förtydliga mig. "-Fy bövulen! Hur kan dom göra så här mot oss? Vilka tror dom att dom är?" Och det verkar ju vara precis så tankegångarna går.

Tilläggas bör kanske att jag i princip aldrig tar droger längre. Skål!
Dragonfly
Jag var i London på lektion och en gubbe som kom försenad, travade sig fram till podiet med ett glas alkohol i handen, tände en cig och började lära oss om computer hackers...

Självklart för Engelsmän. Vi vänjer oss med rökförbud. Om det finns förbud mot andra knark, varför är det ok med cigarett som bevisligen och bokstavligen påverkar de omkringstående?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden