return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 
Förbud eller ej mot rökning på krogen

Goldiluxe
quote:
Originally posted by reveal

Och för att påbörja lite ny skön drama: JayBee verkar vara lite i Goldi ;)

HA! Goldi ar upptagen med Ryan Giggs!

Men det kanns ju roligt att ha en SMYG beundrare, KANSKE.

hahaahah! :nervous:
JayBee
Reveal: HAHAHA!! nu får jag smaka på egen medicin eller hur? :)

hehe nä men goldie är ju söt visst? jag skulle säkert ha frågat ut henne på en date om hon bodde närmre ;) men allmänt talat en rolig person oxo, det tyckte jag innan jag fick reda på att hon inte var en kille.
mindshooter
Puh, nu har jag läst igenom hela tråden.

Angående den pågående snopp-fighten så tror jag att inte så mycket behöver sägas... den visade sig vara stötande för en eller flera medlemmar och togs därför bort (av skaparen), and thats the way it should work.

Kan väl lika gärna lägga ett bidragande tillägg i diskussionen.

En del av mig säger att folk ska få göra vad dom vill med sina kroppar, och då menar jag vad som hellst. Det är var och en av oss som individ som bestämmer vad den ska göra med sig själv, det grundar sig i självkänsla och vilja att ta hand om sin egna kropp. Har man inte det (kärlek till sin krop och själ) så klarar man sig ändå inte bra i livet, fastän staten e där och förbjuder det ena och det andra som kan skada oss.

Alltså, folk får röka och dricka så mycket dom vill för mig, MEN det är klart att rökning skadar alla i dess omgivning och det är inte ok... om jag var beroende av en drog som förgiftade dom som befann sig nära mig då skulle jag i allra största respekt göra mitt bästa för att undvika det. Rökningen DÖDAR juh för fan stackars krogpersonal som bara gör sitt jobb och som inte röker.

Rökare säger att vi inte har så mycket att säga, eftersom vi inte är beroende. Men vänd på steken, och förstå att ni har lika lite att komma med i så fall, för det är inte ni som är offer, eftersom ni någon gång gjort valet att röka. vi får i oss skiten utan att ha gjort det valet.
själv går jag inte på krogen nästan, dels för röken, mest för alkoholen och den höga musiken. Jag sitter hellre på ett café eller på en restaurang med någon jag tycker om och pratar i normal samtalston om saker och ting. Jag går juh givetvis på klubb och skulle tycka att det vore enormt skönt att slippa röken där.

Det är intressant hur många rökare som säger "men låt mig röka på krogen! varför ska vi rökare särbehandlas?" samtidigt som dom inte ens tycker att det ska vara ok för en och annan individ att röka en joint på stranden, eller i sin egna lägenhet. Eller som staz skrev, varför ska folk inte få dra en lina då? det skadar absolut inte folk runtom, så länge han eller hon inte flippar, vilket är en mycket större risk om han eler hon konsumerar alkohol.
reveal
quote:
Originally posted by mindshooter
Angående den pågående snopp-fighten så tror jag att inte så mycket behöver sägas... den visade sig vara stötande för en eller flera medlemmar och togs därför bort (av skaparen), and thats the way it should work.

samtidigt som dom inte ens tycker att det ska vara ok för en och annan individ att röka en joint på stranden, eller i sin egna lägenhet. Eller som staz skrev, varför ska folk inte få dra en lina då? det skadar absolut inte folk runtom

Hörre du Kenny, gissa varför jag citerade just som jag gjorde? ;)
dbl
quote:
Originally posted by Goldiluxe
Yes lilla van! :)

Nu ar det sahar, att jag har oanade kunskaper inom blasa bort rok, eftersom de flesta av mian vanner INTE roker, brukar jag blasa upp roken UPPAT.
Det stor inte folk sa ofta.

Tycker fortfarande 18-ariga fulla ungar pa krogen som star o acklar sig , skriker, o spiller hej vilt, tappar glas o startar brak
(galler sjalvklart alla losers i olika aldrar), ar PGA av alkoholen, vilket pa sa satt ar IMO bra mycket farligare an lite rok.
Jag ska oppna en klubb som ska heta Rokeriet.
Dar ska folk fa roka vad dem vill.
Sa kan alla icke rokare ga o gomma sig nan annanstans.

bara för att du enligt dig själv har oanade kunskaper i att blåsa bort rök och verkar tro att röken bara försvinner sådär (speciellt inne på ett ställe som har tak och väggar) behöver du la inte kalla mig för "lilla vän"...

bara den meningen får det hela att se ut som att du tycker att jag e en 14 årig idiot som inte vet ett skit om att vara ute på krogen och därför inte har ett smack att säga till om... antar att du e 100 år och har varit på krogen i minst 80 år av dem eller?????

och om du inte gillar fulla 18-åringar så behöver du la inte gå till sånna ställen som har en majoritet på 18..
mycket farligare... ehm... ok.. väääldigt farligt att stå och äckla sig, skrika, spilla ut sin drink..
starta bråk.. kanske det.. men det blir ju oftast stoppat om man e på krogen.. e isåfall en bra bit bortanför krogarna och då har det inte längre med att vara ute på krogen att göra.. kan man likaväl ha varit hemma och supit (där det inte finns något förbud att röka)

men rök... det får jag som ickerökare i mig utan att jag vill.. inte fan får du i dig alkohol om du inte vill det..

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden