return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Cannabismissbruk ger schizofreni

reveal
quote:
Cannabismissbruk ger schizofreni
Att missbruka cannabis kan leda till schizofreni. Enligt en svensk-brittisk vetenskaplig studie ökar risken att få psyksjukdomen med 30 procent.

Grunden är insamlade uppgifter mellanm åren 1969.1 970 och gäller 50 000 svenska värnpliktiga. Vid en uppföljning 15 år senrae kunde forskarna se ett samband mellan dem som rökt cannabis och dem som senare fick schizofreni.

För att ytterliga förstärka effekten har man också tittat närmare på antalet cannabisrökare i Storbritannien, och slutsatsen är att 13 procent av schizofrenifallen skulle kunna undvikas om cannabismissbruket helt upphörde, skriver British Medical Journal.

http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...7_852__,00.html
AC.
Fan, gör du inget att än sitter och läser Aftonblaskan hela dagrna? :nervous:

:tongue2
reveal
quote:
Originally posted by AC.
Fan, gör du inget att än sitter och läser Aftonblaskan hela dagrna? :nervous:

:tongue2

haha, nä så farligt är det faktiskt inte ;)
men jag brukar titta in en gång om dagen, men inte bara aftonbladet, utan även andra tidningar...

det är bara TA man sitter klistrad framför :p

sen om jag ser nån artikel som kanske kan vara intressant så postar jag den här... knarkdebatten har ju pågått här, iaf tidigare, så tänkte att denna kanske var intressant
King of Clubs
Kanske om man har anlag för sjukdomen, men nånting säger mej att detta är ren bull!
Svensk forskning och dess eviga försök att framhäva sig själv. Akrylamid anyone? Bah...
dj_hysterix
Av chips och stekt potatis kan man få cancer...av tvål kan man få exem...... ..

WHATEVER ! :crazy: :happy2:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden