|
|
| Flipper01 |
| quote: | Originally posted by ScuL
alle bovenstaande manieren zijn goed...
maar eh.
ik zie niet in waarom je van een internet stream wilt rippen.. :S
heb het al vaker gezegd ik vind die qualiteit absoluut bagger, prik veel liever een FM-kabel in me PC en neem daar van op. |
Ik heb nu Messer gedownload, ff kijken hoe die werkt!
Ik heb helaas geen FM kabel in de buurt van m'n comp, maar binnenkort wel! Kan ik die aansluiten dmv een snoertje met 2 tulip stekkers en een jack plug in de audio in?? En hoe kan ik dan het beste opnemen??
Welke internetstreams raden jullie mij aan om vanaf te rippen?? ID&T radio op de website heeft een vrij lage Kbit rate, maar volgens mij wordt er ook wel op hoger bitrates uitgezonden.. |
|
|
| ScuL |
fm-kabel in een tuner/reciever steken en de line-out van dat apparaat (of van je versterker) met een tulp->minijack kabel aansluiten op de line-in van je PC.
opnemen kan dan rechtstreeks in MP3 met messer.
of je moet een radiokaart nemen in je PC zoals ik en dan ook gewoon met messer in MP3 opnemen. |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by ScuL
of je moet een radiokaart nemen in je PC zoals ik en dan ook gewoon met messer in MP3 opnemen. |
Lukt dit een beetje goed... of beter gezegd, doet de ontvangst van een radiokaart niet onder voor een tuner?
Mijn FM-aansluiting van mijn stereotoren heeft zijn langste tijd ook weer gehad.. dus ik zit ook te denken aan zo'n radio kaart. |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by Flipper01
Welke internetstreams raden jullie mij aan om vanaf te rippen?? ID&T radio op de website heeft een vrij lage Kbit rate, maar volgens mij wordt er ook wel op hoger bitrates uitgezonden.. |
basicbeats.net daar zenden ze vaak dingen uit van id-t op verschillende (hogere) birates! en is ook meestal stabieler dan id-t.. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by moogwai
Lukt dit een beetje goed... of beter gezegd, doet de ontvangst van een radiokaart niet onder voor een tuner?
Mijn FM-aansluiting van mijn stereotoren heeft zijn langste tijd ook weer gehad.. dus ik zit ook te denken aan zo'n radio kaart. |
Als je kabelleverancier in een goede qualiteit signaal aanbiedt dan gaat het perfect. Het doet niet onder voor een tuner/reciever.
Nadeel is alleen wel dat een radiokaart geen frequentieband voorversterker heeft zoals standaard wél in een tuner/reciever zit ingebouwd. Het signaal komt daardoor ietsiepietsie zwakker door, maar met een sterke kabelfrequentie heb je daar helemaal geen last van.
Ik persoonlijk heb er wel iets van omdat wij hier Casema hebben (walg), en ID&T op een belachelijk hoge frequentie zit (107.6FM). Daardoor kreeg ik relatief veel storing, daarom heb ik er 2(!!) kabelversterkers tussen zitten. Effe voor de duidelijkheid -> dat is dus vanwege Casema, niet vanwege de radiokaart. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|