return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
att kläder ska spela sån roll

Glorie
tjo

när ja var i sthlm sist å satt å vänta på mitt tåg gled fyra killar fram me de grymmaste kläderna.. hehe..ni vet man ser att d ska på moonflower va.. å de har så vida byxor att det ser ut som de svävar ;) :) :D Iallafall så stod de å snackade mitt bland allihopa..å man ser hur folk kollar snett på dem...ja kolla lite snett för de var så coola dock :) hehe..

å sen tre meter i från dem kommer fyra högljudda människor..två killar å två "osäkra eg" tjejer som skriker å e stöddiga bara för att deras killar e det..(de skrek å drack sprit mitt på ljusa dan...å va allmänt stökiga) Iaf. typiska sverigedemokrater eller vad man ska säga...såna tröjor...mörkblå jeans..., hängslen, stålhättor på skorna, bomberjackor.. (aaa, visst ni kanske tycker det låter som vanliga kläder.... och det är det visserligen bland gemene man...) (helt enkelt en typisk outift för en sverigedemokrat..)

för det e just det som e "my point"!!! "Vanligt" folk tycker jeans å jacka ser okej ut å därför blir de accepterade i samhället på ett annat sätt..folk kolla på rejvfolket som d var utomjordingar liksom

om de bara visste vilken grupp som var mest fredliga, hade bäst värderingar, åsikter och så vidareee..ni vet.

jag blir så arg att jag kokar...
AC.
Vet inte om detta är en lokalt fenomen.
I Stockholm måste man vara just lik alla andra om man inte ska klassas som onormal och udda
SteveTranz4ever
Tror det har att göra med respekt och vana det där som du såg Glorie... skinheads/sverige demokrater eller jeans folk.... what ever, har ju funnits om kring länge och folk förstår vad dom är för folk och har en klar uppfattning om dom.

Om sånna som du beskrev efter, som några som skulle sväva iväg med sina rejv kläder så tror jag att många tror just att dom ska göra det... ja fast i sitt eget sinne då.
Många tror att bara för de senaste åren har blivit så mycket uppmärksammat i media med "sånt här folk" och musiken är direkt relaterat till droger (ett skäl att kolla snett på dom alltså).

Jag tror alltså folk tittar fördom inte vet vad det är för typer av människor, dom vet inte riktigt att dom är också gjorda av kött och blod...
Enda skillnaden är att istället för att gå och dansa och lyssna till Sven-Görans Dansband på medborgarhuset så går dom och dansar till en DJ på Dockan...
Vizay
precis som steve säger så handlar det om det okända för folk

ofta tror jag att raveare blir förknippade med hippies och hippies i sin tur med allmän flummighet å flummighet tycker "normala" människor e jättefarligt

själv tycker jag inte det finns nått bättre än att inte se ut som alla andra, man ska fan va lite udda mot mängden tycker jag

(fast de e jag ju inte riktigt än men de har med pengar å göra osv osv :p)
Glorie
steve å vizay, sant sant :)

Trodde ja skulle få igång lite mera snack, men d gick inte vägen...

kryper tebaka till mitt lilla näste då ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden