|
|
| AC. |
Jag är imot livstids straffet vi har i sveige jag tycker vi ska inför ett bestämt antal år istället, detta är till alla fördel. det är phsykist dåligt för en fånge att sitta inne på obestämd tid och inte veta om eller när han kommer ut, om man ändå aldrig kommer bli utsläppt varför skärpa sig?
Dessutom är det inte regeringens sak att söga till när en fånge ska släppas utan det är upp till domstolarna att bedömma.-
darför tycker jag att domstolarna ska dönmma ut en bestämmd tid för fången att sitta bakom galler, observera detta betyder inte att straffen ska bli mildare.
Jag tror dock inte på strängare straff för unga och då syftar jag främst på rubriceringen skadegörlse som kan eventuelt höjas till 1år, ungdommarna behöver vård istället för fängelse som bara får de mera avtrubbade och en mer fientlig inställning till samhället |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Klart man är emot....har väl samma åsikt som Reveal faktiskt, trodde jag aldrig jag skulle säga, ;) |
;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|