|
|
| Aendy |
| Bara undrar. Om det handlar om en DJ av någorlunda klass vad anser ni är viktigast. Att snubben har koll på låtarnas kompabilitet och effekt på dansgolvet eller att han fixar mixningstekniken med allt vad det innebär. Givitevis är det absolut bäst med både och men ni måste prioritera. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Låtval helt klart, eftersom det är till 95% av själva låten man lyssnar till... Ok sen kan man ju välja olika sätt som DJ att lägga in den nya låten för att ge bra och upplyftande effekt men vad gäller trance så säger jag låtvalet iaf. |
|
|
| Vizay |
| låtval måste jag också säga....oftast bryr sig inte publiken nämnvärt mycket om man gör ett dubbeldunk här å var eller inte gör en 100% perfekt phrasematchning.....det är som sagt musiken dom lyssnar till |
|
|
| King of Clubs |
| Instämmer, låtval är absolut viktigare. Men en riktigt schysst mix kan jag verkligen ändå uppskatta och en riktigt dålig sumpar ju en hel del av känslan. |
|
|
| reveal |
under förutsättning att djn kan mixa "ok" så är det helt klart låtvalet som är viktigast
om han inte kan mixa är det ändå låtvalet ;) fast om han inte kan mixa så kan man störa ihjäl sig på det (kommer ihåg en dj på amnesia som sög fett, blev en paus mellan varje låt:rolleyes: ) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|